رییس سازمان غذا و دارو: وضعیت آنتی بیوتیک‌های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، بهبود یافته است

22:31 - 03 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۱۶۳
رییس سازمان غذا و دارو: وضعیت آنتی بیوتیک‌های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، بهبود یافته است
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در حال حاضر وضعیت آنتی بیوتیک‌های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته است.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام وبدا، سید حیدر محمدی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس، اظهار داشت: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته اولین پارت از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آینده وارد بازار می شود. 

وی افزود: در گذشته میزان تامین ماهانه پروپوفول ۲۰۰هزار عدد بود اما در حاضر این عدد به ۸۰۰ هزار رسیده است و ذخیره این دارو نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد. 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه های قبل، گفت: در حال حاضر مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت های تولیدی و پخش دارو وجود دارد. 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر وضعیت آنتی بیوتیک های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک های خوراکی در کشور وجود دارد.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می توانند موجودی سایر دانشگاه ها و استانها را مشاهده کنند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه های دیگر، تامین کنند. 

محمدی تاکید کرد: با پیگیری های ویژه و شبانه روزی وزیر بهداشت مقرر شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه ها، برای دارو اختصاص پیدا کند که ۹ هزار میلیارد تومان آن انجام شده که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: مراکز درمانی و دانشگاه ها در ارائه اسناد بیمه ای نباید تاخیر داشته باشند تا سریعا تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *