دادستان‌کل کشور: زندانبانی یکی از پرمشقت‌ترین و پردغدغه‌ترین مشاغل و مسئولیت‌هاست/ ما زندانی را به چشم امانتی می‌دانیم که بدست ما سپرده شده است

21:53 - 03 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۱۵۴
دادستان‌کل کشور: زندانبانی یکی از پرمشقت‌ترین و پردغدغه‌ترین مشاغل و مسئولیت‌هاست/ ما زندانی را به چشم امانتی می‌دانیم که بدست ما سپرده شده است
دادستان کل کشور گفت : ما زندانی را امانتی تصور می‌کنیم که به دست‌مان سپرده تا مطابق با قوانین، این انسان آسیب‌دیده و مجرم را در مسیر سعادت قرار دهیم.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست تخصصی «معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها» حضور یافت.

وی در این نشست که عصر امروز، سوم اسفندماه با حضور مسئولین دستگاه قضا و مدیران‌کل زندان‌ها برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ماه شعبان گفت: وظیفه خود می‌دانم به عنوان کسی که در جریان مسائل زندان‌ها، تلاش و سختی‌ها و خدمات ارزشمند زندانبانان قرار دارد، از شما زندانبانان تقدیر کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد؛ مدیریت زندان و زندانبانی حقیقتا یکی از پرمشقت‌ترین و پردغدغه‌ترین مشاغل و مسئولیت ها است. لذا بصورت جدی باید به شما خسته نباشید گفت و توفیقاتتان را از خداوند درخواست کرد.

وی ادامه داد: کمک به زندانیان و زندان‌ها را وظیفه خود می‌دانم. در مقایسه با مقدورات، صادقانه بگویم که زحمات زندانبانان قابل تقدیر است.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: چه کسانی بوده‌اند که در زندان‌های کشور حتی حافظ قرآن شدند و دست از انحرافاتشان برداشته‌اند. این اقدامات قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به مدیران‌کل زندان‌ها تأکید داشت؛ به موضوعاتی همچون طبقه‌بندی زندانیان، انتقال زندان‌ها به فضای خارج از بافت شهری و یا اشتغال زندانیان البته با افزایش دستمزد آنان باید اهتمام جدی داشت.

دادستان کل کشور در عین حال خاطرنشان ساخت: با سارق و کسانی که امنیت جامعه را هدف قرار می‌دهد، ترحم و اغماضی نخواهیم کرد. کسی که جلوی ناموس مردم را می‌گیرد و با زور و تهدید جانی، مالش را می‌گیرد و به خانه مردم هجوم می‌برد اصلا قابل ترحم نیست. دادگاه‌ها باید متناسب با جرم اینها برخورد کنند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از عفو اخیر و آزادی جمع زیادی از زندانیان گفت: عفو رهبر معظم انقلاب تحرک دشمن را خلع سلاح کرد و لطف ایشان شامل کسانی شد که استحقاق لازم را داشتند. بنابراین دقت کنید هرآنکه استحاق دارد نباید از قلم بیفتد و کسی هم که مستحق نیست نباید شامل عفو شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *