آغار تهیه محصولات ارگانیک در کشور

17:53 - 01 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۶۹۹۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان:مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت :در کشور محصول گیاهی یا دامی ارگانیک نداریم، بلکه محصولات گواهی داری هستند که به سمت ارگانیک می روند.

:مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت :در کشور محصول گیاهی یا دامی ارگانیک نداریم، بلکه محصولات گواهی داری هستند که به سمت ارگانیک می روند.

به گزارش ، هدایت حسینی با بیان این مطلب که ما در حال گذر به سمت تولید محصولات ارگانیک هستیم، اظهار کرد: مرغ‌هایی که از آنتی بیوتیک در پرورش آنها استفاده نمی شود و محصولات کشاورزی که در تولید آنها از سموم کشاورزی استفاده نمی شود به سمت ارگانیک شدن می روند.

وی افزود: رسیدن به مقصد ارگانیک ،چشم انداز مهمی برای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است که زمان بر است، مثلا زمینی که در آن کود ریخته شده باید چندسال بگذرد تا آثار آن از بین برود، ضمن اینکه حتی اگر در زمینی از کود یا سموم استفاده نشود، اما در زمین مجاور آن از این عوامل استفاده شود، باز نمی‌توان محصولات زمین بدون کود را ارگانیک دانست.

استفاده از برچسب راهنمای تغذیه

حسینی همچنین به استفاده از برچسب راهنمای تغذیه بصورت چراغ راهنمای تغذیه ای قرمز ،نارنجی و سبز برای نشان دادن مقدار نمک ،چربی ،شکر و اسیدهای چرب ترانس بر روی محصولات غذایی اشاره کرد و گفت : نصب این علائم از اول امسال بر روی بسته های مواد غذایی آغاز شده است و شنبه هفته آینده در همایش غذای سالم اسامی تعدادی از این محصولات اعلام می شوند.

محصولات آرایشی، بهداشتی قاچاق ، غیر مجازند

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی سازمان غذا و دارو همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا باید محصولات بهداشتی آرایشی، که غیر مجاز اعلام می‌شوند در رسانه ها تبلیغ شوند افزود: محصولات وارداتی به دو صورت قاچاق یا با مجوز سازمان غذا و دارو وارد می شوند و طبیعی است محصولات آرایشی، بهداشتی که قاچاق هستند غیر مجازند چون معلوم نیست در مبادی غیر قانونی ورود به کشور تحت چه دما و در چه محیطی بوده اند و به همین علت عمدتا فاسد می شوند.

وی گفت: مردم حتما از محصولاتی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *