رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حناچی می‌تواند سه ماه سرپرست باشد/منتظر نظر وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات هستیم

17:07 - 27 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۶۱۸
شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهرداری گفت: شورا به دلیل اینکه تغییر مدیریتی زیادی رخ ندهد به سرپرستی حناچی رای داد.

به گزارش گروه جامعه محسن هاشمی در پایان نشست فوق العاده روز یکشنبه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران، پس از انتخاب پیروز حناچی به عنوان سپرپرست شهرداری تهران اظهار کرد: در نشست هم اندیشی صبح امروز آقای افشانی هم حضور داشتند و موضوعاتی با ایشان در میان گذاشته شد. با توجه به نامه‌ای که بعداً ایشان برای من فرستادند و درخواست ما به وزارت کشور، در نتیجه منتظر نظر وزارت کشور ماندیم.

به گفته وی؛ در نهایت نامه‌ای از وزارت کشور ساعت یک نیم و بعد ازظهر امروز به دفتر من ارسال شد که نشان می‌داد باید سرپرستی انتخاب شود. جلسه فوق العاده بعد از ظهر را برگزار کردیم و در پایان آقای حناچی با ۱۷ رای به عنوان سرپرست انتخاب شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به علت انتخاب حناچی به عنوان سرپرست تصریح کرد: حناچی در بدنه شهرداری حضور دارد و فاصله مدیریتی کم تری رخ می‌داد. بر اساس قانون کسی که به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود باید از کارکنان شهرداری باشد و سابقه حضور در بدنه را هم داشته باشد. به هیمن دلیل آقایان پورسیدآقایی و معزی و خانم اشرفی هم به عنوان گزینه‌ها معرفی شدند، اما در پایان بر اساس نظراتی که در صحن ارائه شد رای گیری لازم را انجام دادیم تا بر اساس نظر اعضا تغییر مدیریت کم تری رخ دهد.

هاشمی با بیان اینکه بر اساس قانون، وزارت کشور ۱۰ روز فرصت دارد تا حکم شهردار تهران را تایید کند، افزود: پنج روز گذشته است و ما همچنان منتظر نظر وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات هستیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد آقای حناچی تایید صلاحیت نشود، با خنده پاسخ داد: ما خوشبین هستیم، ما کلاً خانوادگی به همه چیز خوشبین هستم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر حکم شهرداری حناچی شهرداری تایید نشود وی می‌تواند سرپرست باقی بماند، گفت: بله او می‌تواند سه ماه سرپرست بماند و متن حکم سرپرستی وی را به محض اینکه به اتاقم بروم امضا می‌کنم.

هاشمی با بیان اینکه در زمان افشانی پروژه‌های خوبی افتتاح شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه خط هفت مترو، ادامه اتوبان صیاد و تعدادی رو گذر و زیر گذر اشاره کرد، گفت: دوران شهرداری آقای افشانی مشعشع بود و قانون منع به کارگیری بازنشستگان ما را از حضور ایشان محروم کرد. در زمانی که مدیران شهری حضور دارند باید از او تقدیر به عمل بیاید.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *