آمار زندانیان مهریه در استان کرمان کاهش یافته است/ بدهی زندانیان مهریه تعدیل می‌شود

15:37 - 26 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۸۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش آمار زندانیان مهریه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از چهارمین نمایشگاه مطبوعات استان کرمان گفت: جلسات متوالی و تدابیر دادگستری استان کرمان آمار زندانیان مهریه را کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: طی دو هفته اخیر بیش از ۳۰ نفر از زندانیان که به دلیل مهریه زندان بودند، آزاد شدند و دادگستری استان کرمان سعی دارد کسی به خاطر مهریه وارد زندان نشود و آنان که در زندان هستند با تضمین‌ها و اقدامات سازشی آزاد شوند.

وی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده مربوط به تقسیط شدن مهریه در سطح استان داریم، گفت: با افزایش بهای سکه محکومین قادر به پرداخت سکه با اقساط تعیین شده و با نرخ روز نیستند و تقاضای تعدیل می‌کنند و ما مهلت پرداخت را افزایش می‌دهیم.

بدهی زندانیان مهریه تعدیل می‌شود

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان کرمان نیز گفت: همه افرادی که به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه در زندان این استان بودند، تعیین تکلیف شدند و اقساط پرداخت بدهکاران مهریه نیز تعدیل می‌شود.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان افزود: به دلیل روند افزایش قیمت سکه و تعداد بالای زندانیان مهریه با تمهیدات دادگستری کرمان درخواست تعدیل مهریه خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان کرمان تاکید کرد: اعسار زندانیان مهریه خارج از نوبت رسیدگی شد و تعدیل اقساط افراد بدهکار که قبلا به پرونده آن‌ها رسیدگی شده است، به طور مجدد انجام می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *