پوشش بازی برگشت، حرفه ای‌تر از رفت

16:53 - 20 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۷۶۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
همزمان با برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نماینده AFC، مرکز تولید و فنی و شبکه سه سیما را تحسین کرد.

پوشش بازی برگشت، حرفه ای‌تر از رفتبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ نماینده AFC در پایان بازی فینال باشگاه‌های آسیایی پوشش تصویری بازی برگشت دو تیم را حرفه‌ای خواند و تاکید کرد؛ پوشش تصویری شما با ۱۸ دوربین کامل‌تر از تلویزیون ژاپن با ۲۴ دوربین بود.

مجید شعبان پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما با اعلام رضایت فدراسیون فوتبال آسیا از نحوه پوشش تصویری این بازی گفت: در این بازی بیش از ۱۳۰ نفر نیروی انسانی با به کارگیری ۱۶ دوربین، ۱۲ کانال اسلوموشن و یک کانال سوپر اسلوموشن حضور داشتند و براساس استاندارد‌های جهانی بازی با بالاترین کیفیت مخابره شد. البته مرکز تولید و فنی سیما برای پوشش مسابقه ۱۸ دوربین پیش بینی کرده بود، اما طبق نظر نماینده AFC، استفاده از ۱۶ دوربین با کابل کشی بیش از ۳ کیلومتر و بهره گیری از فیبرنوری موجود در استادیوم آزادی عملیاتی شد.

رییس مرکز تولید و فنی سیما افزود: از آنجا که یکی از شرایط میزبانی چنین مسابقات حساسی پوشش تصویری است، توانستیم با بهره برداری از امکانات موجود و علی رغم تحریم‌ها در پایان این رقابت با رعایت تمامی استاندارد‌ها به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران این مرکز گفت: در مسابقه فینال همکاران ما در مرکز تولید و فنی، شبکه سه و رپرتاژ و معاونت توسعه و فناوری رسانه با کار تیمی حرفه‌ای تخصص خود را به جهان نشان دهند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما پخش این بازی با صدای استریو را از دیگر ویژگی‌های پوشش این مسابقه دانست و اضافه کرد: پیش از آغاز مسابقه از طریق زیرنویس مردم را از پخش استریویی صدا مطلع کردیم و از آن‌ها خواستیم تا گیرنده‌های خود را تنظیم کنند. به گونه‌ای که بینندگان این مسابقه خود را در ورزشگاه احساس کردند و لحظاتی شورانگیز را تجربه کردند.

شعبان پور در خصوص تفاوت تجربه پوشش لیگ والیبال قهرمانی جهان با مسابقه اخیر گفت: از نظر نوع رقابت، مساحت زمین و نحوه تصویربرداری در زمان میزبانی مسابقه والیبال از ۱۰ دوربین استفاده شد. البته باید به خاطر داشت تنوع تصویر در زمین فوتبال به مراتب بیشتر و مساحت زمین بزرگ‌تر است، بنابراین متناسب با استاندارد‌های ابلاغ شده تعداد بیشتری دوربین درگیر کار شد.

وی نظارت کارشناسان AFC را یکی دیگر از ویژگی‌های این رقابت دانست و افزود: پوشش این رقابت برگی زرین در دفتر کاری رسانه ملی در مجامع بین المللی است و به زعم نماینده ناظر بازی‌ها پوشش تصویری مسابقه برگشت در تهران با ۱۸ دوربین به مراتب حرفه ای‌تر از بازی رفت در ژاپن و با ۲۴ دوربین بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *