بائوج لاهوتی: تولیدکننده‌ها با 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند/ دولت رهنمودهای رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد

11:02 - 08 شهريور 1393
کد خبر: ۴۶۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به توصیه های اقتصادی مقام معظم رهبری به دولت گفت: واردات بی رویه اکنون به مشکل بزرگی در اقتصاد تبدیل شده است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به توصیه های اقتصادی مقام معظم رهبری به دولت گفت: واردات بی رویه اکنون به مشکل بزرگی در اقتصاد تبدیل شده است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص 8 توصیه اقتصادی رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم، افزود: رهبر در این دیدار به واردات بی رویه و غیرضروری و تجملی اشاره کردند، واقعا این موضوع به مشکل بزرگی در اقتصاد کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه واردات یکی از نیازهای اساسی هر کشوری است، اضافه کرد: در حال حاضر درصد بالایی از کالاها و محصولاتی که وارد کشور می شود امکان تولید آن در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: زمانی که توانایی سرمایه گذاری و ظرفیت تولید یک کالا در داخل وجود دارد، واردات آثار مخربی بر تولید داخل خواهد داشت.

لاهوتی افزود: ایران از لحاظ منابع معدنی، گردشگری و منابع طبیعی کشوری بسیار غنی است اما باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم تا شاهد رشد اقتصاد کشور باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اکنون تولیدکننده های داخلی با 10 تا 20 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *