نظرات موافقان و مخالفان به تعویق انداختن انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران

11:36 - 15 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۵۵۸۹
صبح امروز در جریان برگزاری نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، پیش از رای گیری برای انتخاب ۵ گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران، محمد جواد حق شناس با ارائه نامه‌ای به شورای شهر درخواست کرد تا این فرایند به تعویق بیفتد. این درخواست در نهایت با ۱۰ رای موافق و ۱۱ رای مخالف به تصویب نرسد.

نظرات موافقان و مخالفان به تعویق انداختن انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران

به گزارش گروه جامعه اعضای شورای شهر، پیش از رای گیری نظرات موافق و مخالف خود را مطرح کردند. شهربانو امانی به عنوان فردی که با این درخواست مخالف بود، گفت: با توجه به فرایندی که تعریف کردیم منتظر ماندیم تا دوستان در کمیسیون اجتماعی و شورا‌های مجلس طرح استفساریه را بررسی کند تا شرایط ابقای شهردار تهران فراهم شود. در این شرایط، وقفه‌ای به وجود آمد، اما در نهایت قبلاً تصمیم گرفتیم پس از اعلام نظر مجلس گزینه‌های شهرداری را انتخاب کنیم. در حال حاضر بدنه شهرداری منتظر اعلام کاندیدا‌های اصلی است و باید فرایند را به سرعت پیش بگیریم تا مجبور نشویم سرپرست انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: سوال این جا است که چرا باید انتخاب را به تعویق بیندازیم. آیا قرار است کاندیدا‌های جدید مطرح شوند. این فرایند فضای عمومی و شرایط را بهبود نخواهد بخشید.

احمد مسجدجامعی عضوی بود که به عنوان موافق این درخواست صحبت کرد. وی گفت: ما عملاً از بعد ازظهر پنجشنبه گذشته موضوع انتخاب شهردار جدید را مجدداً در دستور کار قرار دادیم و در پس آن با انبوهی از اطلاعات متناقض راجع به کاندیدا‌ها مواجه شدیم؛ بنابراین باید بررسی‌های بیشتری انجام شود تا بتوانیم اطلاعاتمان را یک دست کنیم. شورا نمی‌تواند هر روز یک شهردار را انتخاب کند. شهردار باید با طمانینه انتخاب شود تا آخرین شهردار تهران را در این دوره از شورا انتخاب کرده باشیم.

همچنین احمد میرلوحی فرد دیگری بود که نسبت به این درخواست مخالفت خود را اعلام کرد و گفت: با تاخیر در فرایند انتخاب محصول جدید حاصل نمی‌شود. ما تا پایان ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم و قانون ما را ملزم به انتخاب شهردار جدید کرده است. باید تلاش کنیم شهردار را بدون نیاز به سرپرست انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: طی فرایندی ۳۰ نفر پیشنهاد شدند که امروز تعداد آن‌ها به ۱۳ نفر سیده است. بماند که کسانی کم لطفی می‌کنند و صحبت‌هایی را در مورد افشانی می‌شنویم، این در حالی است که ما خودمان خواستیم افشانی بماند. بعضی از رهاشدگی کار و شهر حرف می‌زنند که چنین موضوعی مطرح نیست. ما به طور مرتب با یکدیگر مشورت کردیم و اگر قرار باشد این موضوع را به تعویق بیندازیم فضا را برای کسانی که قصد تخریب دارند فراهم می‌کنیم.

در نهایت حسن خلیل آبادی با اشاره به جلسه هم اندیشی اعضا عنوان کرد: جلسه امروز نشان می‌داد که باید گفتگو‌های بیشتر انجام دهیم و نباید از روی احساسات تصمیم گیری و اظهار نظر کنیم. در نهایت اگر به انتصاب نرسیدیم سرپستی را انتخاب خواهیم کرد. ضمن اینکه آخرین روز‌های صفر زمان مناسبی برای تصمیم گیری نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *