رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اصلاح تعرفه برق پر مصرف‌ها تا پایان فصل پاییز

12:15 - 11 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۳۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو گفت: اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفته و این برنامه تا پایان فصل پاییز امسال به سرانجام خواهد رسید.

اصلاح تعرفه برق پر مصرف‌ها تا پایان فصل پاییزبه‌ گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق هم اکنون در دستور کار هیئت وزیران است.

وی افزود: اساس این تصویب نامه متمرکز بر مدیریت مصرف است تا با اعمال این تعرفه‌ها اقلیت پرمصرف به جمع خوش مصرف‌ها پیویندند.

اردکانیان در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح گفت: این برنامه تا پایان فصل پاییز امسال به سرانجام خواهد رسید.

وی در ادامه به ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر اشاره کرد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر به 4‌هزار مگاوات خواهد رسید و در یک سال سپری شده از دولت دوازدهم حدود ۷۰۰ مگاوات انرژی‌های پاک در کشور نصب شده و حدود 2 هزار مگاوات قرارداد جدید نیز در این زمینه به امضا رسیده است.

وزیر نیرو در ادامه به نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: این نوسانات تا حدودی در روند توسعه تجدیدپذیر‌ها در کشور موثر بوده است، ولی با این وجود همکاران ما در ارتباط نزدیک با این صنعت، درصدد هستند که راهکار‌های لازم را برای کنترل این نوسانات و رفع مشکلات موجود تدوین کنند.

اردکانیان به ارتباط موثر بین بخش خصوصی و صنعت برق، آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: بیشتر توجه در زمینه توسعه تجدیدپذیر‌ها معطوف به سرمایه‌های داخلی است که امیدواریم بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنیم و از سازوکار‌های قانونی موجود برای تهاتر بدهی‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه به لزوم استفاده از ظرفیت صادراتی کشور اشاره کرد و گفت: خدمات فنی مهندسی مربوط به وزارت نیرو در صدر رقم صادرات خدمات فنی مهندسی کشور بوده در حال حاضر نیز مسئولیت کمیسیون مشترک فدراسیون روسیه و جمهوری فدرال آلمان به وزارت نیرو محول شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت‌های ایرانی در کشور‌های آفریقایی دست اندرکار پروژه‌های بزرگ آب و برق هستند تصریح کرد: درصدد هستیم از مجموعه ظرفیت‌های قانونی و ساز و کار‌های موجود برای تقویت بخش خصوصی استفاده کنیم.

اردکانیان با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات صنعت برق استفاده خواهیم کرد، گفت: صنعت برق و بخش خصوصی فعال در آن، در ارتباط تنگاتنگ با دولت است و تاکنون وزارت نیرو با استفاده از تبصره پنج قانون بودجه توانسته هزاران میلیارد تومان از بدهی‌های بخش برق را تهاتر کند.


برچسب ها: برق تعرفه پاییز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *