حسین راغفر: عفو اخیر نشان‌دهنده رافت دستگاه قضا نسبت به جوانان است

16:29 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۷۶۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
یک استاد دانشگاه گفت: عفو اخیر یک پاسخ درست و نشان از رأفت کامل دستگاه قضا به جوان‌هایی است که عمدتاً سنین کمی دارند و در این اغتشاشات گرفتار شدند.

حسین راغفر در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به اقدامات قوه قضاییه درخصوص تفکیک میان فریب‌خوردگان و عناصر اصلی، و عفو و بخشش‌های صورت گرفته همزمان با جشن پیروزی انقلاب بیان داشت: این موضوع نشان از رأفت کامل به جوان‌هایی است که عمدتاً سنین کمی دارند.

این استاد دانشگاه گفت: جوانهایی که در اغتشاشات بودند یک حقوق اولیه‌ای برای اعتراض قانونی دارند اما متأسفانه این فضا تعریف نشده است. هیچ ساز و کار قانونی که افراد بتوانند مطالبات صنفی خود را دنبال کنند وجود ندارد.

راغفر افزود: روشن است در چنین شرایطی که نارضایتی پیش می‌آید جریانات معاند سعی کنند که بیشترین بهره‌برداری از این فضا انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بخش قابل توجهی از این افراد از روی احساسات واکنش‌هایی نشان داده باشند اظهار داشت: اما باید از نگاه رأفت به آنها نگاه بشود و پاسخ درستی داده شود، صرف اینکه ما یک رویکرد تنبیهی و تعزیری داشته باشیم پاسخ نمی‌دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: مسائل این ناآرامی‌ها کنترل شده اما هنوز حل نشده است و باید برای حل مشکلات و ریشه‌های نگرانی‌های نسل جوان یک اقدام اساسی هم صورت بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *