413 پرونده قضایی در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان فارس بررسی شد

16:19 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۷۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از 413 نفر از مراجعان در شیراز و بیش از 200 پرونده نیز در حوزه های قضایی فارس بررسی و در چهارچوب قوانین تصمیماتی اتخاذ شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مسئولان ومعاونین قضایی دادگستری استان فارس ، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین آنها و همچنین مدیران دستگاه های وابسته به قوه قضاییه در استان فارس با حضور در حرم آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین (ع) شیراز ضمن ملاقات مردمی پرونده مراجعان را بررسی کردند.

این برنامه که ویژه ایام الله دهه فجر و با عنوان سه شنبه های میز خدمت در سراسر استان اجرا شد؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از 413 نفر از مراجعان در شیراز و بیش از 200 پرونده نیز در حوزه های قضایی فارس بررسی و در چهارچوب قوانین تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است عمده ترین تقاضای مراجعان را تقاضای عفو و تخفیف مجازات، مرخصی زندانیان و اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری تشکیل می دهد.

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) که فرمودند: "پیشرفت ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم" گفت : نحوه و رفتار مناسب قضات و کارکنان با مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی علاوه بر جلب رضایت مردم سبب افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی می شود.

رئیس کل دادگستری فارس برنامه های دیدار مردمی مسئولان قضایی را در راستای سند تحول قضایی و اجرای سیاست های کلان قوه قضاییه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان خواند و افزود: یکی از مهم ترین آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) خدمت به مردم و جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه هدف اصلی کار و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است گفت: اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی و از میان برداشتن اختلافات، زمینه ایجاد رضایت و اعتماد عمومی را ایجاد می کند و ما تلاش کرده ایم با تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی از طریق ملاقات های عمومی در دادگستری مرکز استان و حوزه های قضایی سراسر استان گام مهمی در راستای تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مراجعان برداریم.

وی تصریح کرد : با تاکیدات انجام شده مسئولان قضایی در شهرستان ها و مرکز استان علاوه بر ایام دهه فجر، هر هفته با نظارت حوزه ریاست دادگستری استان به بررسی مشکلات قضایی مردم می پردازند و همه روزه نیز درب اتاق قضات و مسئولان قضایی استان به روی مردم باز است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *