44 زندانی استان قزوین به مناسب دهه مبارک فجر از نعمت آزادی برخوردار شدند

14:46 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۴۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 44 نفر از مددجویان استان قزوین در مراسمی با حضور مسئولان قضایی استان از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در این مراسم آزادی 44 زندانی به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که در حسینیه زندان مرکزی قزوین برگزار شد، گفت: کاهش جمعیت کیفری و ایجاد شرایط آزادی برای مددجویان از اولویت های 15 گانه ریاست قوه قضاییه است به همین دلیل از زمانی که فرد گرفتار زندان می شود، دستگاه قضایی برای آزادی او تلاش می کند.

وی افزود: آزادی مددجویان در طی سال و بخصوص در مناسبت‌ها همواره در دستور کار قرار دارد و فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی شد تا با تلاش های دستگاه قضایی استان قزوین، اداره کل زندان ها و ستاد مردمی دیه شرایط آزادی برای برخی مددجویان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس 44 نفر از مددجویان استان با استفاده از «نهادهای ارفاقی، ثبت اعسار، گذشت شکات از حقوق حقه و کمک های مالی ستاد مردمی دیه» از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

شعبانی همچنین تاکیدکرد: افراد آزاد شده در مراسم امروز غیر از زندانیانی هستند که با عفو مقام معظم رهبری به مناسبت دهه مبارک فجر آزاد خواهند شد و در این خصوص پس از ابلاغ شیوه نامه اجرا و بررسی وضعیت مددجویان اقدام خواهد شد.

 این مراسم با حضور دادستان مرکز استان، معاونان قضایی رئیس کل و مدیرکل زندان‌های استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دستور دادستان قزوین برای حمایت قانونی از واحدهای تولیدی صرفه جو در بحث حامل‌های انرژی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *