آقامحمدی: عفو گسترده اخیر عین رحمانیت اسلام و نظام است

14:26 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۳۷۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عفو اخیر اقدامی پسنیده بود گفت: این عفو عین رحمانیت اسلام و نظام است که در راستای رحمت و عدالت اسلامی بکار گرفته شد

علی آقامحمدی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ممکن است افرادی که در زندان محبوس می شوند، بخاطر تصادف یا در پی حادثه ای به جسم و مال دیگران صدمه‌ای وارد کنند که معمولا این اقدامات ا از روی عمد و غرض خاصی نیست.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم، یک جریان سازماندهی شده که هسته ضد انقلابی داشتند، این اتفاقات را در کشور را رقم زدند؛ آنها توسط دولت های متخاصمی همچون آمریکا، اتحادیه اروپا سازماندهی می‌شدند و با تبلیغات گسترده و خبرسازی های دروغ توانسته بودند تعدادی از جمعیت را به خیابان ها بکشانند. بسیاری از افراد از روی احساسات و هیجان وارد این قضیه شدند که بایستی بین آنها و کسانیکه عامدانه خساراتی را به جان و مال مردم و دولت را وارد کردند، تفاوت قائل شد.

نماینده ادوار مجلس گفت: شاید 90درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، از روی غفلت به این موضوع ورود کردند و آرزو دارند به روال زندگی عادی خود بازگردند لذا عفو گسترده اخیر تدبیر بسیار خوبی بود که به کار گرفته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: عفو گسترده اخیر عین رحمانیت اسلام و نظام است که در راستای رحمت و عدالت اسلامی بکار گرفته شد و امر پسندیده ای بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *