نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ادارات: عفو گسترده مقام معظم رهبری فضای گذشت و مهربانی را در کشور ایجاد کرد

14:09 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۲۵۹
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، گفت: عفو گسترده مقام معظم رهبری کار ارزشمندی بود که فضای گذشت ومهربانی را در کشور ایجاد کرد.

خبرگزاری میزان - همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست بصیرتی جهاد تببین با حضور محمدرضاصارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، سردار محمد کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین شاهانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات امروز سه‌شنبه (18 بهمن ماه) برگزار شد.

محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در حاشیه این نشست با تبریک ایام دهه مبارک فجر و ماه رجب، فرازی کوتاه از نامه سی‌و یکم از امام علی (ع) در نهج البلاغه را قرائت کرد.

 رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، تصریح کرد: در ظاهر خطاب این به امام حسن (ع) است اما  بیشتر خطاب به ما بیان شده زیرا امام حسن مجتبی (ع) از برگزیدگان الهی بودند و شاید نیازی به این نامه نداشتند.

وی با اشاره به مفاد ارزشمند و بی نقص این نامه، گفت: فرازی از این نامه بیشتر به جمع‌آوری آذوقه و خوشه برای آخرت تاکید دارد.

صارمی ادامه داد: این نامه فوق‌العاده‌ است و اگر واقعا این نامه را سرلوحه کار قرار دهیم از خیلی از مسائل گریزان خواهیم شد و از مسائل دنیوی به سمت مقصد عالی میرویم زیرا شایستگی‌ آن را داریم.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه رسالت ما حفظ انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدا است، اضافه کرد: با توفیق و ایستادگی در راه خدا از زندگی اصلی که همان زندگی اخروی و جاویدان است برخوردار خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهانی نیز در این نشست با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و  ماه رجب، اظهارکرد: امیدواریم از برکات این ماه عزیز و تقارن آن با دهه فجر و ماه رجب که فرصت بسیار خوبی است بهره‌مند شویم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ادارات بیان‌کرد: این کمترین انجام وظیفه و بسیار ارزشمند است که امسال نیز مردم عزیز و بسیجیان مقاوم و سلحشور در حماسه روز 22 بهمن حضور قاطع و انقلابی داشته باشند تا تبلیغات دشمن مانند همیشه خنثی شود.

 و ی گفت: باتوجه به مسائل اخیر، اغتشاش‌ها و مشکلاتی که دشمنان ما ایجاد کرده اند حضور ما در صحنه و مخصوصا 22 بهمن امسال بامعناتر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از مأموریت‌های ولی فقیه است، افزود: در مسیر جهاد تبیین باید برنامه‌های سیاسی و جلسات گفت‌وگو و کرسی‌های آزاداندیشی را دائما دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج وزارتخانه ها و ادارات با اشاره به لزوم جهاد تبیین جهت روشنگری برای جوانان، افزود: در زمان طاغوت مسائلی حاکم بود که جوانان ما از آنها بی اطلاع هستند و به همین دلیل تحت تاثیر تبلیغات غلط معاندان قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: در ۸سال جنگ تحمیلی با مقاومت ملت وبخصوص جوانان یک وجب از خاک وطن به دشمن واگذار نشد و حماسه‌های بی نظیری خلق شد که شاید جوانان از آنها بی اطلاع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهی با اشاره به پیشرفت‌های شگرف کشور در حوزه تولید و تجهیزات نظامی پس از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: صدا و سیما و دستگاه‌های تبلیغی باید برای اطلاع رسانی اینگونه موضوعات محکم تر پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج وزارتخانه ها و ادارات، گفت: عفو گسترده مقام معظم رهبری کار ارزشمندی بود که فضای گذشت ومهربانی را در کشور ایجاد کرد و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در کشور فضاهای خوبی داریم که جوانان باید جذب آنها شوند، افزود: باید خدمات انقلاب اسلامی را مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهی با بیان اینکه امام خمینی (ره) کارهای بسیار بزرگی انجام دادند، افزود: امام راحل با اشرافی که بر فضای کشور داشتند رهبری مردم را به عهده گرفتند و آرمان‌های را مطرح کردند که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

محمد کوثری نیز در این نشست با تبریک ایام دهه فجر و ماه رجب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حماسه مردم به رهبری امام خمینی (ره) بود، افزود: امام راحل پس از قرنها با شعار‌های قرآنی و سیره ائمه معصوم در زمانی که ابر قدرت‌های شرق و غرب دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند انقلاب اسلامی را بدون پشتوانه و با کمک خداوند و ایستادگی مردم تا پیروزی رهبری کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیز نماینده خلف ایشان مقام معظم رهبری ایستاده و مردم را رهبری می کنند، افزود: ملت ایران نیز به لطف خدا در مقابل توطئه های طراحی شده دشمنان با لبیک به رهبر ایستاده اند.

در ادامه برنامه از کتاب ستارگان دستگاه قضا که جمع آوری زندگی نامه 66 تن از شهدای دستگاه قضا و کاری از دفتر مستند سازی حوزه ریاست قوه قضایه است رونمایی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نشست حوزه ریاست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *