قدردانی نماینده ارامنه جنوب ایران از عفو گسترده افراد حاضر در اغتشاشات اخیر

12:47 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۷۱۰۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی در اغتشاشات اخیر بودند که هیجان‌زده شدند، رویکرد اتخاذ شده مبنی بر عفو و بخشش این گونه اشخاص جای تشکر و قدردانی دارد.

روبرت بگلریان در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اقدامات قوه قضاییه درخصوص تفکیک میان فریب‌خوردگان و عناصر اصلی، و عفو و بخشش‌های صورت گرفته در آستانه جشن انقلاب بیان کرد: به طور کلی هر قدر که ما با لحاظ منافع عمومی جامعه و رعایت خطوط کلی و حساس قانون به سمت عفو و بخشش برویم به خودی خود مثبت است.

نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به شناخت انواع جرائم و ویژگی‌های زندگی مجرمان یا محکومین احتمالی ادامه داد: تنوع و تعدد عناوین مجرمانه در قانون ما به حدی است که خیلی موارد را جرم تلقی می‌کنیم، در حالیکه شاید بتوان با هدایتگری و ملاطفت بیشتر آن را برطرف کرد.

بگلریان گفت: رویکرد قوه قضاییه در عفو برخی از این افراد فریب‌خورده مناسبت است. البته با توجه به شرایط جامعه طی ماه‌های گذشته بخشی از این اعتراضات و مخالفتها به سمت و سوی اغتشاش کشیده و باعث صدمه به جان و مال مردم و شهادت نیروهای انتظامی شد که ضرورت دارد این اقدامات از هم تفکیک شوند.

وی گفت: افرادی در اغتشاشات اخیر بودند که هیجان‌زده شدند و رویکرد اتخاذ شده مبنی بر عفو و بخشش این گونه اشخاص با توجه به بررسی‌های جدی قضات و صلاحدید دستگاه قضا بسیار مثبت است و جای تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *