ادعاهای جان کربی و ند پرایس درباره همکاری‎های دفاعی ایران و روسیه

11:08 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۸۴۹
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهایی را درباره همکاری‎های دفاعی ایران و روسیه مطرح کردند.

خبرگزاری میزان - «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، می‎گوید: آمریکا بر این باور است که تقویت همکاری‌های نظامی-فنی ایران و روسیه می‌تواند به شرکای واشنگتن در منطقه آسیب برساند.

به گزارش «سیلک وی»، «کربی» اظهار کرد: روابط ایران و فدراسیون روسیه در بخش دفاعی در حال گسترش و تعمیق است و به وضوح نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند مبادلات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی مدعی شد: واشنگتن شکی ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپادها از ایران برای استفاده در اوکراین ادامه می‌دهد.

این مقام کاخ سفید همچنین ادعا کرد: نگرانی مهمی وجود دارد که روسیه بتواند به دنبال راه‌هایی برای بهبود توانایی‌های ایران در خاورمیانه باشد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بخشی دیگر مدعی شد: بنابراین اگر واقعاً مشخص شود که روسیه می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای نیروهای مسلح ایران فراهم کند، این روابط در حال توسعه در حوزه دفاعی نه تنها برای اوکراینی‌ها بد است، بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز بد باشد.

در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای این کشور مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در موضوع اوکراین، گفت که واشنگتن به دنبال مقابله با روابط امنیتی تهران-مسکو خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *