عفو اخیر نشان داد که اسلام ناب محمدی (ص) به دنبال انسان سازی است

10:27 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۸۱۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
یک ناشر کتاب گفت: موافقت مقام معظم رهبری با عفو گسترده به همه جامعه جهانی نشان داد که حاکمان اسلامی در اوج قدرت به فکر ساخت و نجات کشور هستند نه به فکر انتقام.

رحیم مختومی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یک حاکم مسلمان در جامعه اسلامی به سیره «ائمه اطهار(ع)» عمل کردند، ایشان بر اساس ریل گذاریی که از پیش تعیین شده بود حرکت کردند بدین ترتیب رفعت اسلامی را در سراسر جامعه به اجرا گذاشتند.

وی به فتنه‌های استعمارگران اشاره و تاکید کرد: استعمارگران و دشمنان همواره تلاش داشتند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقاط قوت جامعه اسلامی، انقلابی ایران را پنهان و یا منعکس نکنند. تبلیغات آنان با حجم سنگین از ابتدای انقلاب در جهت ناامید کردن جامعه و کم رنگ کردن توانمندی‌های انقلاب اسلامی رقم خورده این امر در سطح دنیا نیز به اجرا گذاشته شد تا اذهان بین الملل نیز نسبت به اسلام بد بین شوند اما تصمیم مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با عفو ده‌ها هزار نفر از متهمان اغتشاشات اخیر؛ منجر به بی حاصل شدن تمام تلاش‌های دشمنان شد.

وی تاکید کرد: کسانی که به اغتشاشگران پیوستند عموما نوجوانان فریب خورده بودند آنها به دنبال جامعه‌ای سعادتمند و یا جامعه‌ا‌ی بهینه همچنین آینده‌ای برتر بودند لذا به سادگی در دام دشمن گرفتار شدند زیرا تحقیق و مطالعه را در دستور کار خود قرار نداده بودند و آگاهی لازم در این زمینه را نداشتند پس خیلی زود تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار گرفته و در مسیر آنان حرکت کردند. اما عفو اخیر درس بزرگی را برای آنان به همراه داشت.

مختومی رویکرد مقام معظم رهبری را برای عفو متهمان مورد تاکید قرار داد و افزود: موافقت مقام معظم رهبری با عفو فریب خوردگان اغتشاشات به همه جامعه جهانی نشان داد که حاکمان اسلامی در اوج قدرت به فکر ساخت و نجات کشور هستند نه به فکر انتقام. هدف آنان سرکوبی نیست بلکه اصلاح جامعه است. اسلام ناب محمدی (ص) در صدد انسان سازی و تمدن سازی است.

این ناشر کتاب تاکید کرد: تصمیم مقام معظم رهبری با عفو ده‌ها هزار نفر از متهمان اغتشاشات اخیر فرصتی دوباره یا به عبارتی پنجره های جدید برای کسانی باز کردند که مسیر را اشتباه رفتند و این مهم تفاوت حاکم طاغوتی و حاکم اسلامی را به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *