رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیت‌الله سلیمانی: عفو گسترده اخیر آبی بر آتش کینه دشمن بود

9:57 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۷۵۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
عضو مجلس خبرگان درباره موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان گفت: این عفو عمومی به معنای درست کلمه آبی بر آتش کینه دیگران ریخت و باعث شد دشمن در این معرکه و عرصه به تمام معنا عقیم و ناکام بماند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با میزان، درباره موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان بیان داشت: در این اغتشاشات اخیر عزیزانی به کف خیابان کشیده شدند که تحلیل درستی از انقلاب و نظام و شرایط قبل از انقلاب و تحولات بعد از انقلاب نداشتند و نسل نو جامعه بودند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دشمن از دیرباز سعی کرد در کشور ما از این عزیزان یارگیری به عمل بیاورد افزود: اتاق فکری که دشمن در برون‌مرز داشت اتاق فکر فعالی بود و توانست خوب کار کند. کشور ما اولین اغتشاشات را به خود ندیده بود اغتشاشات فراوانی دیده منتهی در اغتشاشات قبل توسط بعضی از عناصر در داخل آغاز می‌شد و بعد دشمن می‌آمد موج‌سواری می‌کرد. ولی این بار این اغتشاشات از بیرون طراحی و در داخل به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه به مسئله عفو عمومی و نگاه اغماض‌گونه از سوی مقام معظم رهبری نیاز داشت اظهار کرد: نگاه رهبر انقلاب همیشه بر جذب حداکثری و دفع حداقلی استوار است.

سلیمانی ادامه داد: البته افرادی که زندگی مردم را مختل و بیت‌المال را ضایع کردند و اماکن دولتی را به آتش کشیدند و اتاق فکر این جریان بودند مستثنی هستند. اما عامه مردم که نادانسته، فریب‌خورده این موج شدند می‌بایست یک جایی مشمول عفو قرار می‌گرفتند. چه زمانی مناسب‌تر از دهه مبارک فجر و ایام خجسته‌ روز ولادت مولای متقیان.

عضو مجلس خبرگان گفت: به نظر می‌رسد مدیریت کلان دستگاه قضایی و مسئول سیستم عدالت کشور جناب آقای محسنی اژه‌ای این برنامه را به وجود آورد و طی نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری یک عفو عمومی تمام‌عیار را برای این نوع از افراد منظور داشته است که شایسته تشکر و قدردانی است.

وی بیان کرد: عزیزانی که مورد عفو قرار گرفته‌اند توجه داشته باشند که دشمن برای فریب و بهانه در کمین است. این بار بهانه مسئله مرگ یک بانویی بود که قانون وظیفه‌مند بود برای پیگیری و پیگیری هم کرد ولی بار دیگر ممکن است بهانه دیگری درست کند. رهبر انقلاب هم فرمودند اگر این قصه هم اتفاق نمی‌افتاد باز دنبال یک بهانه دیگری بودند که بتوانند اغتشاش در کشور به وجود بیاورند.

سلیمانی گفت: بحمدالله نظام جمهوری اسلامی ایران توانست از این مرحله که مرحله بسیار سختی بود با موفقیت عبور کند و این عفو عمومی به معنای درست کلمه آبی بر آتش کینه دیگران ریخت و باعث شد دشمن در این معرکه و عرصه به تمام معنا عقیم و ناکام بماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *