رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هفته داغ لیگ برتر با تقابل فولاد و سپاهان؛ دوئل ساپینتو و عنایتی در آزادی

1:00 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۱۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۴ بازی آغاز خواهد شد که در مهم ترین بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان در آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

خبرگزاری میزان - لیگ برتر فوتبال ایران در آغاز نیم فصل دوم با تب و تاب بیشتری دنبال می‌شود تا جایی که ۵ تیم بالای جدول (سپاهان، پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر و تراکتور) جزو مدعیان قهرمانی با اختلاف اندک در تعقیب یکدیگر هستند.

امروز (سه‌شنبه) هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۴ بازی آغاز می‌شود که به شرح زیر است:

*آلومینیوم اراک - مس رفسنجان؛ استادیوم امام خمینی اراک، ساعت 15:00

*نساجی مازندران - پیکان؛ استادیوم شهید وطنی، ساعت 15:00

*فولادخوزستان - سپاهان؛ استادیوم فولادآرنا، ساعت 18:00

*استقلال - نفت مسجد سلیمان؛ استادیوم آزادی تهران، ساعت 15:30

در سومین دیدار امروز که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود؛ تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار را حمید حاج‌ملک با کمک‌های آرمان اسعدی و عباس پورحیدری قضاوت خواهند کرد.

آبی پوشان در ۲ تقابل گذشته خود مجموعا ۷ گل به ثمر رسانده‌اند که در نوع خود یک آمار جالب توجه در این فصل برای شاگردان ساپینتو محسوب می‌شود. استقلال در ۵ بازی اخیرش در لیگ برتر ۲ پیروزی یک تساوی و ۲ شکست ثبت کرده‌ است.

از سال ۹۹ تاکنون استقلال و نفت مسجدسلیمان ۵ بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۳ بازی از آن با تساوی به پایان رسیده و ۲ بار استقلال موفق شده نفت را شکست دهد؛ با این تفاسیر نفتی‌ها تاکنون موفق به شکست آبی‌پوشان در لیگ نشده‌اند. آخرین تقابل ۲ تیم در هفته چهارم این فصل از رقابت‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

در ۱۲ دیداری که دو تیم مقابل هم صف آرایی کرده‌اند ۸ برد سهم استقلال و ۴ تساوی حاصل شده است.

اولین دیدار دو تیم در ۱۳ شهریور سال ۹۳ با پیروزی ۲ بر صفر استقلال همراه بوده است.

در نبرد دو تیم ۱۹ گل رد و بدل شده است که ۱۵ گل سهم استقلال و ۴ گل سهم نفت مسجدسلیمان بوده است.

بهترین پیروزی در تقابل دو تیم به برتری ۳ برصفر استقلال در  دور رفت لیگ بیست‌ویکم برمی‌گردد.

مهدی قایدی با ۳ گل زده بهترین گلزن تقابل دو تیم محسوب می‌شود که فردا این فرصت را دارد تا رکورد خود را بهبود بخشد.

باشگاه نفت مسجدسلیمان که به تازگی رضا عنایتی را برای هدایت تیمشان به خدمت گرفته‌اند سعی بر این دارند تا با کسب نتایج بهتر از قعر جدول فاصله بگیرند. نفتی‌ها در ۵ تقابل گذشته‌شان در لیگ برتر ۳ شکست و ۲ تساوی به دست آورده‌اند که از این حیث نتایج ضعیف نماینده مسجدسلیمان آن‌ها را هفته به هفته به سقوط نزدیک می‌کند.

استقلال با نتایجی که اخیرا به دست آورده پا به پای مدعیان به سمت صدرجدول حرکت می‌کنند و اکنون با ۳۳ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارند و تنها ۳ امتیاز برای رسیدن به صدر نیاز دارند.

در سوی دیگر شاگردان عنایتی کار سختی را برای بقا در لیگ برتر پیش رو دارند. آن‌ها در حالی باید در آزادی مقابل استقلال قدرتمند قرار بگیرند که اکنون با ۱۱ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارند و به ۸ امتیاز نیاز دارند تا از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کنند. با این تفاسیر ۳ امتیاز این بازی برای ۲ تیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

حال پیش بینی می‌شود نفت مسجد سلیمان با حضور عنایتی جان تازه‌‌ای خواهد گرفت و او قطعا مقابل استقلال به دنبال تک امتیاز خواهد بود و با توقف استقلال قطعا به چیزی که نیاز دارند خواهند رسید. در سوی دیگر ساپینتو می‌خواهد سومین پیروزی پیاپی خود را به دست آورد و با این کار بار دیگر به یک قدمی صدر جدول برسد.

جدا از سیدحسین حسینی و مهدی مهدی‌پور که به دلیل مصدومیت در دیدار فردا حضور نخواهند داشت، با تصمیم ریکاردو ساپینتو؛ محمدحسین مرادمند و امیرعلی صادقی نیز از لیست این تیم خط خوردند.

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی استقلال هم دیگر بازیکنی است که دنبال فسخ قراردادش است و در دیدار فردا حضور نخواهد داشت.

ساپینتو هم به خاطر محرومیت، نمی‌تواند از کنار زمین تیمش را هدایت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *