رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مبنای اعلام عفو از طرف رهبر انقلاب عمل به احکام الهی بوده است

16:57 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۹۶۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عفو و رحمت و روحیه حمایت از کسانیکه خطا کرده و به خطای خود اذعان دارند یک دستور دینی و الهی است و مبنای اقدام مقام معظم رهبری، عمل به احکام الهی بوده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیراز سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: عفو یکی از جلوه های رافت اسلامی است که در عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر درخصوص حکمرانی نسبت به آن تاکید شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: حکمرانی در نظام اسلامی بر مبنای ملایمت با مردم استوار شده است کمااینکه در آیه 159 سوره آل‌عمران نیز خطاب به پیامبر آمده است: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ» به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی، لذا در نظام اسلامی خشونت و سنگدلی مبنا و معنایی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: افراد جامعه و افرادی که زیر سایه حکومت اسلامی زندگی می کنند مشمول رافت و رحمت می شوند کمااینکه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر فرموده‌اند: «دل خود را آكنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان».

وی تصریح کرد: عفو و رحمت و روحیه حمایت از کسانیکه خطا کرده و به خطای خود اذعان دارند و پشیمان شده اند، یک دستور دینی و الهی است و مبنای اقدام مقام معظم رهبری، عمل به احکام الهی بوده است و چنین رویکردی نشان می دهد. بالاترین سطوح نظام اسلامی با مفاهیم دینی خودشان تطبیق می دهند و برآن مبنا عمل می کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقدام قوه قضایيه جهت اجرای عفو زندانیان اغتشاشات اخیر که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود؛ پیشنهادی ستودنی و برآمده از جلوه رافت اسلامی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: عفو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *