تاثیر مرگبار سرما بر بی‌خانمان‌های آمریکا

15:44 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۶۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرمای هوا، افزایش هزینه‌ها و تورم تاثیرات مرگباری را بر بی‌خانمان‌‌های آمریکا گذاشته است.

خبرگزاری میزان - در داخل ایستگاه قطار «منهتن» - سازه‌ای عظیم که روزانه حدود 600 هزار مسافر از طریق آن تردد می‌کنند - مردم به همه جهات هجوم می‌آورند، صحنه‌ای که تقریبا یادآور یک فیلم سریع با سرعت بالاست اما در میان مسافران افرادی هستند - کسانی که حرکت نمی‌کنند اما در عوض به دنبال مکانی گرم برای نشستن و پناه گرفتن از سرمای شدید شهر هستند که می‌تواند مرگبار باشد.

به گزارش «الجزیره»، یک زن سالخورده و بی‌خانمان آمریکایی می‌گوید: خوابیدن در ایستگاه‌ها دشوار است؛ به خصوص با وجود پلیس، پلیس ما را اذیت می‌کند، بله، آنها بی‌خانمان‌ها را آزار می‌دهند.

در سال 2021، 16 بی‌خانمان به دلیل سرما در شهر نیویورک جان خود را از دست دادند؛ حداقل یکی از سرپناه‌های بی‌خانمان‌ها نسبت به سرعت پر شدن مراکزشان در شب‌های سرد با توجه به افزایش نرخ بی‌خانمانی در این شهر که از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 به بالاترین حد خود رسیده، ابراز نگرانی کرده است.

به گفته «ائتلاف برای بی‌خانمان‌ها»، یک گروه حمایتی غیردولتی، در نوامبر سال گذشته 67 هزار و 150 بی‌خانمان از جمله 21 هزار و 68 کودک هر شب در سیستم سرپناهی بی‌خانمان‌ها در این شهر می‌خوابیدند.

بر اساس گزارش سالانه ارزیابی بی‌خانمان‌ها در سال 2022 توسط وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا، بیش از 580 هزار بی‌خانمان شناخته شده در سراسر آمریکا وجود دارد و این آمار برای نیویورک حدود 71 هزار نفر است.

«ژاکلین سیمون»، مدیر سیاست ائتلاف برای پایان دادن به بی‌خانمانی، می‌گوید که اراده سیاسی برای پایان دادن به بی‌خانمانی وجود ندارد؛ ائتلاف برای پایان دادن به بی‌خانمانی در سراسر شهر نیویورک با ایستگاه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

ژاکلین می‌گوید: افرادی که ما به آنها خدمات می‌دهیم ترکیبی از افراد بدون سرپناه و همچنین افرادی هستند که بدون مسکن هستند و به شدت بار اجاره‌ای دارند و باید غذای خود را تکمیل کنند، زیرا بودجه اضافی برای وعده‌های غذایی ندارند.

افزایش شدید هزینه‌های گاز طبیعی و برق از سال 2020 بر مردم سراسر این کشور تأثیر گذاشته است؛ از زمانی که کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام شد، قیمت انرژی افزایش شدیدی داشته است.

یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از والدین کم‌درآمد آمریکایی می‌گویند که پول کافی برای غذا یا پرداخت اجاره یا مسکن خود ندارند.

یک پزشک روانشناس بالینی در این باره می‌گوید: زمستان برای بی‌‍خانمان‌های آمریکا همیشه چالش برانگیز بوده است و به دلیل روزهای کوتاه‌تر و کمبود نور خورشید، بیماران زیادی را می‌بینم که از اختلال عاطفی فصلی یا SAD رنج می‌برند. اما در زمستان امسال، مردم با قبوض آب و برق بالاتری نیز دست و پنجه نرم می‌کنند که بر سلامت روان و همچنین توانایی آنها در تامین نیازهای اولیه تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *