دور جدید دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در سوئد برگزار می‎شود

9:33 - 18 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۵۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دور جدید دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ساعاتی دیگر در سوئد برگزار می‎شود.

هیبت‌الله نژندی منش، مشاور حقوقی خانواده حمید نوری، در مصاحبه با خبرگزاری میزان، گفت: دور جدید دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد، از روز سه‌شنبه(18 بهمن) آغاز خواهد شد.

نژندی منش، اظهار کرد: در جلسه روز سه‌‍شنبه دادگاه تجدید نظر سوئد، دادستان، شکات پرونده و وکلای مدافع حمید نوری به بیان موارد خود خواهند پرداخت.

به گفته وی، احتمال می‎رود در این جلسه شکات بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کنند و دادستان سوئد نیز مدعی درست بودن اظهارات خود خواهد شد.

قرار است «هانا لارسون» و «توماس بودستروم»، وکلای حمید نوری در جلسه روز سه‌شنبه از دادگاه تجدیدنظر سوئد درخواست کنند که بررسی دقیق‌تری بر خلاف دادگاه بدوی درباره شکات و ادعاهای مطرح شده از سوی آنها صورت بگیرد.

مشاور حقوقی خانواده حمید نوری در بخشی دیگر بیان کرد: پس از جلسه روز سه‌شنبه، جلسات دادگاه تجدیدنظر سوئد ادامه خواهد داشت و این جلسات شامل بررسی و بازبینی موارد مطرح شده در جلسات دادگاه بدوی خواهد بود؛ بسته به نظر قاضی دادگاه سوئد این جلسات ادامه خواهند داشت.

دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد.

دادستان، وکلای شاکیان و وکلای حمید نوری از ۲۱ دی تا ۵ بهمن ماه بیانیه‌های اولیه خود را در حضور دادگاه ارائه کردند؛ دادستان سوئد در روزهای ۲۱ تا ۲۳ دی ماه بیانیه خود را در مورد مسائل موضوعی پرونده مطرح کرد.

دور نخست دادگاه تجدید نظر حمید نوری در 7 جلسه برگزار شد و وکلای حمید نوری در روزهای 3 و 5 بهمن ماه (جلسه ششم و هفتم) به ارائه دفاعیات خود پرداختند.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه‌داری شد.

این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *