هشدار درباره جرایم و اقدامات خشونت‌بار در سوئد

13:48 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۴۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس سوئد درباره افزایش جرایم و اقدامات خشونت‌بار در این کشور هشدار داده است.

خبرگزاری میزان - سوئد سال‌هاست که با خشونت اسلحه، مواد منفجره و جنایات گروهی درگیر بوده است.

به گزارش «المیادین»، سوئد در سال 2022 رکورد وحشتناک مرگبارترین تیراندازی در یک سال در اروپا را شکست و با اختلاف قابل توجهی از کشورهای همسایه شمال اروپا پیشی گرفت.

رئیس پلیس این کشور می‌گوید که جنایت سازمان یافته به «رکوردهای بی‌سابقه» رسیده و مقابله با آن پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است.

«آندرس تورنبرگ»، کمیسر پلیس سوئد، در رسانه‌های سوئدی ابراز تاسف کرد که جرم و جنایت پیچیده‌تر شده و گرفتن شاهدان برای سخن گفتن دشوارتر شده است.

تورنبرگ گفت: دادستان‌ها، شاهدان و مجرمان که قبلا با پلیس صحبت کرده‌ و در دادگاه شهادت داده‌اند، اکنون تقریباً هیچ اطلاعاتی ارائه نمی‌دهند. این امر تحقیقات را به طور قابل توجهی دشوارتر می‌کند؛ موفقیت در پیگرد قانونی اغلب مستلزم یافتن شواهد دشوارتر دیگری است.

مدیر کل سابق و رئیس سرویس امنیتی سوئد، همچنین تاکید کرد که نیروی پلیس در حال حاضر با کمبود نیرو و کمبود بودجه مواجه است؛ وی درخواست پول و افسران بیشتر کرده است.

او همچنین خواستار قوانین جدید و بهبود هماهنگی بین سازمانی شد و تاکید کرد که ماموریت پلیس باید برای رسیدگی به مشکلات در حال تحول به خوبی تنظیم شود.

درگیری‌ها حتی به مدارس هم کشیده شده است

سوئد چند سالی است که درگیر خشونت‌های تسلیحاتی، مواد منفجره و جنایات گروهی است؛ این کشور در سال 2022 با 64 مورد رکورد وحشتناک مرگبارترین تیراندازی در یک سال در اروپا را به نام خود ثبت کرد.

اگرچه قتل‌ها و انفجارها عمدتا به گروه‌های مخالف نسبت داده می‌شوند، اما از آنجایی که افراد و شهروندان بی‌گناه اغلب مجروح می‌شوند و مکان‌های عمومی ویران می‌شوند، خسارات جانبی ایجاد می‌شود؛ این رویارویی‌ها حتی به مدارس هم سرایت کرده است و مقامات را بر آن داشته تا توصیه‌هایی در مورد نحوه برخورد با این مسائل ارائه کنند، که بسیاری آن را «عادی‌سازی» خشونت‌های گروه‌های تبهکار می‌دانند.

به گفته پلیس، در آغاز سال جدید میلادی سوئد با موجی از جنایات تلافی جویانه مواجه شد؛ موج خشونت و قتل عام که در تعطیلات کریسمس و سال نو بر اخبار مسلط بود، تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود

«اولف کریسترسون»، نخست وزیر سوئد، یک «تغییر پارادایم» در عدالت کیفری را پیش‌بینی کرد و متعهد شده که مجازات‌های زندان سنگین‌تری برای بیرون کردن اعضای باندهای جنایتکار از خیابان‌ها و منصرف شدن افراد جدید از پیوستن به این گروه‌ها وجود داشته باشد اما با این وجود چرخش مورد انتظار هنوز رخ نداده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد پلیس سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *