رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمهوری‌خواهان به دنبال اقدام علیه بایدن در موضوع بالن چینی

13:03 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۴۴۲
منتقدان بایدن می‎گویند که رئیس‌جمهور این کشور به سرعت آمریکایی‌ها را در مورد بالن چینی آگاه نکرده است.

خبرگزاری میزان - جمهوری‌خواهان در کنگره در حال بررسی ارائه قطعنامه‌ای هستند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را به‌ دلیل نوع رسیدگی به موضوع بالن‌ چینی محکوم می‌کند.

به گزارش «دیلی میل»، دست‌کم دو گزارش تأیید می‌کنند که قطعنامه انتقادی از بی‌عملی بایدن می‌تواند در اوایل روز سه‌شنبه مطرح شود.  

منتقدان بایدن می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور به سرعت آمریکایی‌ها را در مورد بالن چینی که هفته گذشته بر فراز آمریکا در حرکت بود، آگاه نکرد.

چین اعلام کرده است که این بالن صرفاً یک بالون هواشناسی بوده که مسیر خود را گم کرده بود.

حضور این بالن تا زمان سرنگونی آن توسط ارتش آمریکا، توسط کاخ سفید فاش نشد.

در همین حال، چین، واشنگتن را متهم کرده که با استفاده از زور بی‌رویه برای ساقط کردن بالن نظارتی این کشور، پیشرفت مضر در روابط دوجانبه حاصل شده است.

«ژی فنگ»، معاون وزیر خارجه چین در اعتراض به اقدام آمریکا به دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در پکن گفت: چین به شدت با چنین رفتاری مخالف است و از آمریکا می‌خواهد که اقدامات را تشدید نکند.

به گفته وی، آنچه آمریکا انجام داده به طور جدی بر تلاش‌ها و پیشرفت هر دو طرف در ثبات روابط چین و آمریکا از زمان نشست بالی تأثیر گذاشته و به آنها آسیب وارد کرده است.

این مقام پکن، گفت که از آمریکا می‌خواهیم اقدامات بیشتری که به منافع چین آسیب می‌زند، انجام ندهد و تنش‌ها را تشدید یا گسترش ندهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا چین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *