امضای ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد بین وزارت نفت و دانش‌بنیان‌ها

12:54 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۳۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: وزارت نفت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۵ میلیون دلار با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی‌سازی آن‌ها قرارداد امضا کرده است.

خبرگزاری میزان _ وحیدرضا زیدی‌فرد با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از غرفه وزرات نفت در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: ایشان بر جمع‌آوری گازهای همراه نفت و بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تاکید داشتند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افزود: وزیر نفت نیز به مقام معظم رهبری اطمینان دادند تمامی تلاش خود را برای پیاده‌سازی فرمایش ایشان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: بحث پروژه‌های ال‌ان‌جی‌ یک بحث جدی و سابقه‌دار در وزارت نفت است و سال‌هاست آن را پیگیری می‌کنیم، اما هنوز به نقطه مطلوب و مشخصی نرسیده است، اما امیدواریم بتوانیم صاحب ال‌ان‌جی و فناوری آن شویم.

زیدی‌فرد ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم و وزارت نفت در این دولت صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج است و کارگروه آن نیز در وزارت نفت فعال است و آمادگی کامل داریم صادرات خدمات فنی و مهندسی در بهترین حالت و با بالاترین کیفیت را برای همسایه‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به تأثیر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی‌سازی آن‌ها گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با این شرکت‌ها قرارداد بسته و امضا کرده‌ایم که معادل ۹۵ میلیون دلار است.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه و قرارداد وزارت نفت با وزارت دفاع از طریق شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در زمینه صنعت نفت و ساخت تجهیزات نفتی اعلام کرد: مقام معظم رهبری پیگیر امضای تفاهم‌نامه و قرارداد با وزارت دفاع و مجموعه‌های صنعتی نظامی هستند.

به گزارش شانا، زیدی‌فرد در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در اهواز افزود: هم اکنون خرید ۲۰۰ قلم کالای نفتی در بحث تجهیزات صنعت نفت از خارج کشور که مشابه داخلی دارند ممنوع است.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت نفت نفت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *