رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بابایی: رافت و عطوفت اسلامی در بستر تحول و تعالی قوه قضاییه و گام دوم انقلاب اسلامی

12:57 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۳۷۴
حسن بابایی نوشت: اقدام مبارک موافقت رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه برای عفو متهمان و محکومان، ماحصل درایت، شجاعت و عطوفت رهبر معظم انقلاب است، علاوه بر کمک به بازتولید سرمایه های اجتماعی، موجب پیشگیری از سوء استفاده جربان های معاند نظام از متهمان اغتشاشات اخیر و خانواده های آن ها خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی دکترای جامعه شناسی و حقوق بین الملل در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد، نوشت: چهل و چهارمین سال پیروزی انقلام شکوهمند اسلامی ایران، با انتشار خبر موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهادی که توسط ریاست محترم قوه قضاییه برای عفو متهمان و محکومان ارایه گردید، همراه شد و موجی از نشاط و امید را در بین متهمان، محکومان و خانواده های آن ها ایجاد نمود. اعتقاد اینجانب بر آن است که احساسِ خوب حاصل از این اتفاق صرفاً منحصر به گروه های اشاره شده نیست و باید به عنوان یک رخداد ملی به آن نگاه کرد.

کارشناسان و کنشگران اجتماعی بر این اعتقادند که این اقدام مبارک که ماحصل درایت، شجاعت و عطوفت رهبر معظم انقلاب است، علاوه بر کمک به بازتولید سرمایه های اجتماعی، موجب پیشگیری از سوء استفاده جربان های معاند نظام از متهمان اغتشاشات اخیر و خانواده های آن ها خواهد شد. نکته حایز اهمیت دیگری که در پرتو این رخداد می توان به آن اشاره داشت، صلابت و اقتداری است که انقلاب اسلامی ایران در دهه پنجم حیات خود به آن دست یافته و هراسی از آزادی دستگیر شدگان ناآرامی های اخیر ندارد.

 همه این ها زمانی نمود بیشتری خواهد یافت که شرایط اجتماعی برخی از کشورهای غربی و حامی اغتشاشات ایران را که خود این روزها با اعتراض های گسترده اجتماعی و سرکوب خشونت بار معترضان مواجه شده اند مقایسه نماییم.

کشورهایی که اعتراضات مردم کشور خود را به هیچ عنوان بر نمی تابند و با شدیدترین و گاه غیر انسانی ترین اقدامات و در میان سکوت ننگین جوامع به اصلاح حقوق بشری، با معترضان برخورد می نمایند.

 حال به برکت این اقدام ارزشمند رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی، لازم است مدیران و متولیان امر بیش از پیش و با اهتمام فزاینده ای، در راستان "جهاد تبیین" که همواره مورد تاکید رهبری بوده است گام بردارند. رخداد های ماه های گذشته در ایران به روشنی بر همگان آشکار ساخت که رسانه های غربی همواره و همیشه در تلاشند با گل آلود کردن عرصه های اجتماعی- سیاسی  و تحریک و اغفال نوجوانان و جوانان به اهداف شوم خود دست یابند. امروز، مدیران و مسئولان کشور بیش از هر زمان دیگری باید به روشنگری در خصوص وقایع و حقایع کشور و جهان بپردازند. به واقع باید تاکید داشت، توسعه گفتمانِ اجتماعی در کنار نقد منصفانه و مطالبه گری، قطعاً تعالی و بالندگی نظام اسلامی، همچنین افزایش آرامش، نشاط و مشارکت اجتماعی را در پی خواهد داشت.   

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *