171 هزار نفر ساعت آموزش طی 10 ماهه سال جاری در دادگستری كل استان كرمان برگزار شد

13:32 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۳۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری كل استان كرمان گفت: در 10 ماهه امسال 26 دوره آموزشی شغلی و بهبود مديريت قضايی با 166 هزار و 936 نفرساعت و 9 دوره آموزش عمومی قضايی با چهار هزار و 648 نفر ساعت آموزش در دادگستری كل استان كرمان برگزار شده است.

خبرگزاری میزان - محمدباقر اسلامی اظهار کرد: در سال جاری 37 دوره شغلی بهبود مديريت كارمندان، 10 دوره عمومی كارمندان، دو دوره ويژه ضابطين دادگستری و دو دوره آموزش های همگانی و مشاغل پيرامونی نيز مجموعا به ميزان 103 هزار و 142 نفرساعت نيز برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری كل استان كرمان گفت: در 10 ماهه امسال 26 دوره آموزشی شغلی و بهبود مديريت قضايی با 166 هزار و 936 نفرساعت و 9 دوره آموزش عمومی قضايی با چهار هزار و 648 نفر ساعت آموزش در دادگستری كل استان كرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اين مطلب كه در سال جاری 269 نشست قضايی در 28 حوزه قضايی برگزار شده است، افزود: در مجموع 5 نشست قضايی مشترك محاكم تجديدنظر با ديگر مراجع قضايی استان نيز برگزار شده است.

وی به برگزاری 7 نشست نقد رای در سال جاری نيز اشاره و بيان كرد: نخستين جشنواره رای نيز در دادگستری استان با موضوع آراء قضايی متقن با تكيه بر رويكرد تحول و تعالی در ده ماهه امسال برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری كل استان كرمان به انجام يك مورد پژوهش جلوه های عدالت ترميمی در تصميمات قضايی و ارسال 142 مورد آرا به كميسيون نقل و انتقالات نيز اشاره كرد و ادامه داد: طی سال جاری ارزيابی علمی و آموزشی تمامی حوزه های قضايی استان كرمان انجام شده است.

اسلامی به توزيع 175 جلد كتب حقوقی نيز اشاره كرد و ضمن اشاره به معرفی 62 نفر از كارآموزان قضايی به ساير استان ها، عنوان كرد: در سال جاری يك هزار و 338 نامه معرفی كارآموزان به واحدهای مختلف نيز از سوی اين معاونت صادر شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری كل استان كرمان در ادامه با اشاره به اينكه هر قاضی برای رسيدن به كرسی قضاوت بايستی ماه‌ها آموزش بببيند، تصريح كرد: در جهت تامين كادر قضايی استان برگزاری دوره های كارآموزی قضايی در دستور كار مديريت آموزش دادگستری كرمان قرار گرفته است.

اسلامی افزود: دوره پنجم كارآموزی قضايی استان كرمان در دی ماه سال گذشته با برگزاری مراسم افتتاحيه و با حضور تعداد 21 كارآموز قضايی شامل 20 نفر آقايان و 1 نفر خانم آغاز شد كه از اين تعداد 15 نفر از سهميه استان و 6 نفر نيز از استان های همجوار ( هرمزگان، يزد و فارس) بوده اند كه اين مركز را جهت گذراندن دوره كارآموزی خود انتخاب نموده اند.

وی يادآور شد: تمامی كارآموزان قضايی اين دوره موفق به كسب نمره قبولی در كليه پودمان ها و آزمون جامع پايان دوره شدند و مراسم تقسيم كارآموزان نيز برگزار و همچنين مراسم تحليف كارآموزان در چندين نوبت با حضور رئيس كل دادگستری استان حضرت حجت الاسلام و المسلمين حميدی و معاونين برگزار شده است.

وی به عملكرد واحد نظارت و ارزشيابی اداری سال 1401 نيز اشاره و بيان كرد: در اين راستا ارزيابی سال 1401 برای بيش از يك هزار و 300 نفر از كاركنان رسمی، پيمانی و قرارداد كار معين آغاز شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری كل استان كرمان گفت: معرفی 40 نفر از همكاران اداری به عنوان كارمند نمونه جهت تجليل در هفته قوه قضاييه، پاسخ به استعلامات در خصوص تبديل وضعيت و ارتقاء رتبه همكاران اداری با بيش از 300 نامه، انجام بازرسی سال 1401 از كليه كاركنان اداری به تعداد يك هزار و 131 نفر، پاسخگويی به شكايات مردمی در حيطه اداری و پيگيری تا حصول نتيجه در موارد تخلف و ساماندهی تابلوی مشخصات بيش از 400 نفر از همكاران اداری نيز در حوزه نظارت و ارزشيابی اداری سال 1401 انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *