خانواده و چالش‌هایش در جهان امروز مغفول واقع شده است/ سینما عرصه نقد است

12:13 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۳۰۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بابک لطفی خواجه پاشا، کارگردان فیلم «در آغوش درخت» گفت: موضوع این فیلم چالش‌های یک خانواده در جهان امروز است و از نظر من یکی از مهمترین موقعیت‌های نمایشی که می توان به آن پرداخت و در زمان حال مغفول واقع شده، خانواده است.

خبرگزاری میزان _ به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بابک لطفی خواجه پاشا، کارگردان «در آغوش درخت» در برنامه «برداشت ۴۱ » گفت: «در آغوش درخت» یک فیلم ملودرام اجتماعی است که با مضمون خانواده و چالش‌های پیش روی آن‌ها به تهیه‌کنندگی محمدرشا مصباح ساخته شده است.

بابک لطفی خواجه پاشا اعلام کرد: موضوع این فیلم چالش‌های یک خانواده در جهان امروز است و از نظر من یکی از مهمترین موقعیت‌های نمایشی که می توان به آن پرداخت و در زمان حال مغفول واقع شده، خانواده است.

خواجه پاشا بیان کرد: ما در دهه ۷۰ و ۸۰ فیلم‌های خانوادگی بسیاری داشتیم که باعث رونق سینما بود. انسان‌ها دوست دارند با یکدیگر و به صورت خانوادگی فیلم تماشا کنند. زمانی که در ژانر خانواده فیلم وجود نداشته باشد هر قشری به سمت دیگری حرکت می‌کند و بین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فاصله میفتد. ما باید بر داستان، رنگ و موسیقی فیلم‌ها تمرکز کنیم تا بتوانیم مخاطب را به سینما برگردانیم.

سینما پس از۴۰ سال سینما شده است

وی با اشاره به اولین حضورش به عنوان فیلمساز در جشنواره چهل و یکم، بیان کرد: از اینکه بعد از ۲۰ و چند سال تلاش، توانستم فیلم بسازم و این فیلم را راهی جشنواره کنم، حال خوبی دارم اما اینکه بعضی از فیلمسازان حضور ندارند را نمی پذیرم چرا که سینمای ما به این راحتی سینما نشده، خیلی‌ها در این ۴۰ سال برای سینمای ما تلاش کردند سینمای ما بعد از انقلاب سینما شده است.

این کارگردان ادامه داد: فیلم‌های خوبی در این سال‌ها ساخته شده و فیلمسازان خوبی چون رضا میرکریمی، نادری، کیارستمی، مجید مجیدی در این عرصه پا گذاشتند و ما نمی‌توانیم این موفقیت را نادیده بگیریم.

قهر هنرمندان قابل قبول نیست

لطفی خواجه پاشا در ادامه تصریح کرد: اینکه برخی از هنرمندان در این رویداد فرهنگی حضور ندارند نمی پذیرم به نظر من این قهر به هنر کشور لطمه بزرگی می‌زند.

هنرمند با اثرش نقد می کند

وی درباره اثری که به جشنواره آورده است و اهمیت به زبان هنر در بیان انتقادات و گلایه‌ها گفت: فیلم من یک فیلم اجتماعی است اگر یک نقد اجتماعی هم داشته باشم اینجا و با فیلمم بیان می کنم. ما اگر منتقدیم باید نقدمان را با فیلم هایمان بازگو کنیم سینما جای نقد کردناست.

کارگردان فیلم «در آغوش درخت» با بیان اینکه این فیلم پنجشنبه ۲۰ بهمن در پردیس ملت اکران می شود، خاطرنشان کرد: در این فیلم بازیگران به نامی چون مارال بنی آدم، جواد قامتی و روح الله زمانی بازی کرده‌اند که کارنامه درخشانی دارند.

این‌ فیلم را بابک لطفی خواجه پاشا ساخته است که در فیلم هایی چون «خورشید» و «قصرشیرین» به عنوان بازیگر حضور داشته و حالا در جشنواره چهل یکم فیلم فجر با فیلم «در آغوش درخت» به عنوان کارگردان حضور دارد.

این کارگردان ۴۱ ساله؛ «در آغوش درخت» را در آذربایجان غربی ( ارومیه) ساخته و تلاش کرده تا دغدغه‌های یک زوج ایرانی و فرزندانشان در بستر همزیستی اقوام اصیل ایرانی را با لطافت بیان کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *