مسئولین قضایی استان البرز به درخواست بیش از 400 نفر رسیدگی کردند

12:13 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۲۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که در دیدارهای مردمی هفته اخیر به 404 درخواست مردمی رسیدگی و دستورات مقتضی صادر شده است.

خبرگزاری میزان-در دیدارهای مردمی هفته اخیر رئیس کل دادگستری و معاون وی به بیش از 400 درخواست مردمی رسیدگی و ارشادات و دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شد.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این دیدارها که در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد با اشاره به روند بررسی درخواست‌های مردمی بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در دادگستری کل استان، کلیه درخواست‌ها ابتدا توسط کارشناسان قضایی و رئیس حوزه ریاست مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد با راهنمایی و معاضدت‌های انجام شده این مشکلات برطرف می‌شوند که در هفته اخیر 273 درخواست از این طریق مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شخصا به 82 درخواست مردمی در ملاقات‌های عمومی هفته اخیر رسیدگی کرده است اضافه کرد: بقیه درخواست‌ها که تعداد آن 49 مورد بوده توسط معاون حقوقی و پیگیری ویژه دادگستری کل استان مورد بررسی قرار گرفته و ارجاعات یا دستورات مقتضی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز مجموع تعداد درخواست‌های بررسی شده را 404 عدد عنوان کرد و درخصوص موضوعات طرح شده توسط مراجعان متذکر شد: تقاضای خانواده زندانیان جهت اعطای مرخصی و پابند الکترونیکی، تسریع در رسیدگی به پرونده ها در شعب تجدیدنظر استان، بررسی مجدد پرونده‌های رد شده در اعاده دادرسی موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، طرح مشکلات در ارتباط با شهرداری‌ها و تقاضای تسریع و دقت نظر در رسیدگی به پرونده‌ها از عمده درخواست ها به ترتیب فراوانی در این هفته بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *