دادستان قزوین: عفو گسترده هدیه پدرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشور بود

11:49 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۱۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: رهبر معظم انقلاب چون پدری دلسوز و مهربان عفو سراسری را به تمامی جوانان کشور هدیه کردند.

خبرگزاری میزان - رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اعیاد مبارک ماه رجب، با پیشنهاد عفو و یا تخفیف مجازات عده زیادی از متهمان و محکومان موافقت کردند.

دقت در جزییات عفو، بخشودگی و رافت اسلامی اخیر که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موافقت رهبر انقلاب صورت گرفته از گستردگی دایره مشمولان این عفو حکایت دارد.

این عفو گسترده، از جمله عفوهای معیاری است که آخرین بار در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد و مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. در اینگونه عفوها، رئیس قوه قضاییه معیارهایی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌کنند و در صورت موافقت ایشان بر اساس آن معیارها افرادی مشمول عفو قرار می‌گیرند.

در عفوهای معیاری افراد بیشتری نسبت به عفوهای موردی و مصداقی مشمول بخشودگی و استفاده از امکانات و تسهیلات قانونی خواهند شد.

حسین رجبی در گفت‌وگو با میزان در خصوص عفو رهبری به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اعیاد مبارک ماه رجب، اظهارکرد: به عنوان فرزند انقلاب اقدام حضرت آقا را اقدامی پدرانه میدانم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چون پدری دلسوز و مهربان عفو سراسری را به تمامی جوانان کشور هدیه کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین عنوان کرد: رافت اسلامی و این عفو سراسری واقعا کار بسیار بزرگی بود که حضرت آقا انجام دادند و به جوانان عزیز توصیه می کنم قدر رهبر معظم انقلاب را بدانند.

بیشتر بخوانید:

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *