رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش وزارت دادگستری آمریکا؛ سوءاستفاده جنسی از زندانیان یک مشکل مداوم در سیستم زندان‌ها

10:07 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۷۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش 2022 وزارت دادگستری در مورد زندان‌های آمریکا نشان دهنده روند رو به رشد آزار و سوءاستفاده جنسی از زندانیان در این مراکز است.

خبرگزاری میزان – گزارش اخیرا منتشر شده وزارت دادگستری آمریکا به شکل قابل توجهی درباره موضوع سوءاستفاده جنسی و پنهانکاری در زندان‌های زنان این کشور هشدار داده و ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «یو اس اِی تودی»، گزارش ویژه وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که قربانی شدن زندانیان بزرگسال در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این کشور یک مشکل مداوم است که همواره قربانی می‌گیرد.

به عنوان مثال، در سال‌های 2016 تا 2018 هزاران زندانی قربانی آزار و سوءاستفاده جنسی شدند.

گزارش مذکور در حالی منتشر می‌شود که سیستم زندان فدرال آمریکا به دلیل موارد مکرر سوءاستفاده جنسی از زندانیان توسط کارکنان زندان ها مورد بررسی قرار گرفته است.

در ماه دسامبر، هیئت منصفه، رئیس سابق زندان زنان کالیفرنیا را در هفت مورد سوءاستفاده جنسی از سه زندانی زن و یک مورد دروغگویی به اداره تحقیقات فدرال مجرم تشخیص داد.

وی که ریاست زندان زنان دوبلین در ایالت کالیفرنیا را بر عهده داشت، بالاترین مقام از اداره زندان‌ها بود که به چنین جنایاتی محکوم شد؛ زندان مذکور به دلیل سوءاستفاده جنسی از زنان زندانی بسیار بدنام است.

 سخنگوی سازمان بین‌المللی «Just Detention International» مستقر در لس‌آنجلس، گفت: افرادی که خشونت و سوءاستفاده جنسی را متحمل می‌شوند به نحوی مستحق عدالت هستند؛ خشونت در تمام اشکال بازداشت به قدری عادی شده است و در جامعه ما چنان ریشه دوانده است که شوخی‌های تجاوز جنسی علیه زندانیان حتی در دوران پس از MeToo رایج است؛ مهم نیست که یک فرد چه جرمی مرتکب شده است، تجاوز جنسی جزئی از مجازات نیست.

برخی از نکات برجسته گزارش 2022 وزارت دادگستری آمریکا عبارتند از:

-سوءرفتار جنسی در زندان‌های آمریکا کمتر گزارش می‌شوند؛ تنها حدود یک چهارم حوادث توسط قربانی گزارش شده است و نزدیک به 20 درصد از حوادث اثبات شده در طی تحقیقات یا نظارت کشف شده است. - کارکنان مرد زندان‌ها عامل اصلی آزار و اذیت جنسی در زندان‌ها هستند؛ این کارکنان اغلب زیر 40 سال و سفیدپوست و حدود نیمی از قربانیان آن‌ها نیز سفید پوست هستند؛ این کارکنان معمولا به مدت بیش از شش ماه به صورت تمام وقت به عنوان افسران اصلاح و تربیت یا کارمندان نظارت مشغول به کار بودند.

- کارکنان زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به ندرت از نظر قانونی پاسخگو هستند؛ براساس گزارش قبلی وزارت دادگستری در این باره در سال 2021 مجموع اتهامات سوءاستفاده جنسی از سال 2015 تا 2018 حدود 14 درصد افزایش یافته است.

با وجود این، این گزارش فقط به حوادث «مستند» نگاه می‌کرد، به این معنی که این حادثه بر اساس شواهد و مدارک مورد بررسی قرار گرفت؛ فقط حدود 38٪ از کارکنان با نوعی اقدام قانونی مواجه شدند.

 - 20 درصد از کارکنان مرتکب آزار جنسی در زندان‌ها مجرم شناخته شده‌اند، به جرم خود اعتراف کرده‌اند، محکوم شده‌اند یا جریمه شده‌اند.

-حفره‌های نظارت تصویری در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها قربانی شدن زندانیان را امکان پذیر می‌کند؛ نیمی از آزار جنسی زندانیان در مناطقی رخ داده است که تحت نظارت تصویری نبوده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *