آمادگی توکیو برای بررسی استقرار موشک‌های آمریکا در ژاپن

15:36 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۹۳۵
دولت ژاپن آماده است در صورت آغاز مذاکرات رسمی، استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در خاک خود را بررسی کند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که دولت ژاپن آماده است استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در خاک خود را بررسی کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، آمریکا تاکنون این موضوع را تنها در حاشیه دیدارهای رسمی طی سه تا چهار سال گذشته مطرح کرده و این موضوع هرگز به طور رسمی بین سران واشنگتن و توکیو مطرح نشده است.

بر اساس این گزارش، واشنگتن اشاره کرده که موشک‌های کروز دوربرد مافوق صوت (LRHW) و «تاماهاوک» که در حال حاضر در دست توسعه هستند، موشک‎های بالقوه برای استقرار در ژاپن هستند.

منابع ژاپنی می‎گویند که مکان‌هایی مانند جزیره کیوشو و مکان‌های دیگر برای استقرار امکان‌پذیر است.

این گزارش می‌گوید، همچنین این گزینه وجود دارد که موشک‌ها به صورت چرخشی بر روی کشتی‌های نظامی آمریکا مستقر در منطقه هند و اقیانوسیه مستقر شوند؛ استقرار موشک در ژاپن در راستای برنامه واشنگتن برای ایجاد یک سیستم تسلیحاتی در این منطقه است.

«فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن اخیرا با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد تا در جریان سفرش به واشنگتن در اواسط ژانویه، درباره تقویت بیشتر اتحاد نظامی بین دو کشور گفت‌وگو کند.

«کیشیدا» در این دیدار به برنامه‌های توکیو برای خرید صدها موشک تاماهاوک به منظور افزایش توان دفاعی ژاپن اشاره کرد.

پیش از نشست سران دو کشور، رسانه‌های ژاپنی گزارش داده بودند که توکیو قصد دارد تا سال 2027 تا 500 موشک از این نوع از آمریکا خریداری کند.  

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ژاپن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *