وجود شکارچیان جنسی در پلیس انگلیس

14:57 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۹۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یکی از مهم ترین دلایل بی اعتمادی زنان انگلیسی به پلیس این کشور، سوءرفتارهای افسران پلیس انگلیس است که همچنان قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – یکی از بزرگ ترین آفات پلیس انگلیس وجود «شکارچیان جنسی» در قالب افسران پلیس است.

به گزارش «دیلی استار»، سوءاستفاده افسران پلیس انگلیس از موقعیت شغلی سبب شده تا اعتماد به پلیس در این کشور به عنوان یک نهاد محافظت کننده به ویژه برای زنان ناممکن باشد.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره خشونت و سوءاستفاده جنسی از زنان توسط افسران پلیس انگلیس منتشر شده است و اخیرا اعلام شد که شمار قابل توجهی از این افسران پلیس همچنان در حال خدمت هستند.

در عین حال، افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد که پلیس بی توجه به سابقه متقاضیان استخدام، آن‌ها را با وجود داشتن سوءپیشینه در این زمینه استخدام می‌کند.

تنها در یک مورد یک افسر پلیس انگلیس به نام دیوید کریک، بیش از ده‌ها زن را مورد آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی قرار داد.

هولناک‎تر اینکه تا زمانی که خود کریک به این اقداماتش اعتراف نکرده بود، شکایت‌های زنان قربانی بی فایده و بی اثر بود؛ این امر نشان دهنده میزان بالای بی توجهی پلیس انگلیس به موضوع  شکایت‌های زنان از پلیس است.

به گزارش «گاردین»، «کریک» که می‎گوید می‎خواهد 40 سال آینده عمرش را پس از اعتراف به 49 اتهام جنایی از جمله 24 مورد تجاوز جنسی علیه 12 زن در یک دوره 18 ساله در زندان باشد، شمار قابل توجهی زن قربانی آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی افسران پلیس انگلیس شده اند که هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *