رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح بصيرتی 10شب، 10مسجد به همت دادگستری استان اصفهان برگزار می‌شود

14:01 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۷۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طرح تبيينی بصيرتی 10 شب 10 مسجد با پيشنهاد رئيس‌كل دادگستری استان اصفهان به مناسبت ايام‌الله دهه فجر و با هدف تحقق منويات مقام معظم رهبری در راستای انجام جهاد تببين، برای دومين سال پياپی در 10 مسجد يا بقعه متبركه سطح شهر اصفهان اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان- به مناسبت فرارسيدن دهه مبارك فجر و ميلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) اتاق مخصوص نگهداری كودكان در مجتمع قضايی شهيد قدوسی اصفهان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين اسدالله جعفری در حاشيه افتتاح اتاق كودك در دادگاه خانواده اصفهان با اشاره به اهميت رعايت حقوق كودكان در تمام مكان‌های عمومی بيان کرد: برخی از مراجعين به مجتمع‌های قضايی، مجبور هستند به هر دليلی به همراه كودكان خود وارد محيط دادگاه شوند و با توجه به جو حاكم بر اينگونه مكان‌ها، ممكن است آرامش و روان كودكان تحت تاثير قرار گيرد.

وي افزود: اين موضوع در دادگاه‌های خانواده كه برخی اوقات مشاجره‌های لفظی بين زوجين يا خانواده‌های آنها صورت مي‌گيرد، نمود بيشتری پيدا می كند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری از معاونت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان به عنوان پيشنهاد‌دهنده و مجری اين طرح نام برد و تصريح كرد: طرح افتتاح اتاق كودك در ساختمان دادگاه خانواده به ابتكار و همت معاونت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و با مشاركت نهادهای حمايتی از جمله اداره بهزيستی، شهرداری، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و ديگر نهادهايی كه در حوزه حقوق كودك فعاليت‌ دارند اجرا شد كه صميمانه از همه دست‌اندر كاران اجراي اين طرح تقدير و تشكر می كنيم.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان در پايان تقارن افتتاح اتاق كودك در دادگاه خانواده با آغاز دهه مبارك فجر و میلاد حضرت علی اصغر(ع) برگزاری كارگاه حقوق كودك و نوجوان در اصفهان را به فال نيك گرفته و ابراز اميدواری كرد: با همكاری و هم‌افزايی تمام نهاد‌های ذيربط اتفاقات مثبتی در عرصه ارتقای و حفظ حقوق كودكان در جامعه رخ دهد.

«آغاز طرح تبيينی بصيرتی 10شب، 10مسجد به مناسبت فرا رسيدن دهه مبارك فجر

طرح تبيينی بصيرتی 10 شب-10 مسجد كه با پيشنهاد رئيس‌كل دادگستری استان اصفهان به مناسبت ايام‌الله دهه فجر و با هدف تحقق منويات مقام معظم رهبری در راستای انجام جهاد تببين، برای دومين سال پياپی در 10 مسجد يا بقعه متبركه سطح شهر اصفهان اجرا می شود.

این مراسم با سخنرانی رئيس كل دادگستری استان اصفهان و حضور دادستان عمومی و انقلاب مركز استان و جمعی از مسئولان قضايی، انتظامی و اجرايی اصفهان در بقعه متبركه امامزاده ستی فاطمه (س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين جعفری ضمن گراميداشت ايام‌الله مبارك دهه فجر، به بيان نقش رهبری امام خمينی (ره) در پيروزی انقلاب و تداوم سير رو به رشد انقلاب در ابعاد مختلف سياسی، اجتماعی، اقتصاديی و دفاعی نظام با رهبری حكيمانه رهبرمعظم انقلاب پرداخت و از شيوه دشمني‌های بدخواهان مردم و اين نظام مقدس پرده برداشت.

وی همچنين با اشاره به دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی برای مردم ايران و منطقه از تاثيرگذاری ويژه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان نكاتی را متذكر شد.

اهالی منطقه مجاور امامزاده ستی فاطمه (س) كه برای اقامه نماز، زيارت و شركت در جلسه مذكور حضور داشتند مشكلات حقوقی و قضايی خود را به صورت مكتوب به مسئولان قضايی استان انتقال دادند. رئيس كل دادگستری استان نيز بر پيگيری و پاسخ به اين درخواست‌ها تاكيد كرد.

تاثير آيات نوراني قرآن بر قلب و ذهن انسان، تاثيري شگرف است

حجت‌الاسلام و المسلمين اسدالله جعفری در افتتاحيه مسابقات استانی قرآن و اذان كاركنان دادگستری استان اصفهان و خانواده‌‌هایشان، قرآن را كامل‌ترين منشور زندگی بشری و افضل و اشرف تمام كتب عالم دانست و افزود: به فرموده خداوند متعال تنها راه نجات جامعه بشريت و دستيابی انسان به جايگاه خليفةاللهی، عمل به دستورات قرآن است چراكه اين داروی شفابخش، حتی در جزئی ترين مسائل انسان راه بهبودی و تعالی را پيش روی همه‌گان قرار داده است.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان تاثير قرآن بر قلب و ذهن انسان‌ها را تاثيری شگرف توصيف و تصريح كرد: آيات نورانی قرآن از چنان قدرت تاثيرگذاری برخوردار است كه به كرات ديده شده است كه شنيدن يك آيه قرآن مسير زندگی فردی را از سوی باطل به سوی حق و معرفت تغيير داده و او را تبديل به يك انسان بزرگ كرده است.

وی بر لزوم انس با قرآن در هر مقام و جايگاه تاكيد كرد و اظهار کرد: هر انسانی در هر مقام و جايگاهی كه هست تنها با انس با قرآن و توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) می تواند از مسير پرپيچ و خم و دشوار زندگی به سلامت عبور كند و با پاكيزگی دامن در روز محشر در برابر خداوند متعال حاضر شود.

مسابقات استانی قرآن و اذان كاركنان دادگستري استان و خانواده‌هایشان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتيل و اذان در دو بخش بانوان و آقايان و همچنين افراد زير 16سال و بالاي 16 سال در دادگستری كل استان برگزار شد و منتخبين به مسابقات كشوری راه پيدا خواهند كرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مسجد اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *