حذف اقشار کم درآمد جامعه از قرعه‌کشی خودرو با شروط جدید خودروسازان

9:44 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۵۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شرایط جدید خودروسازان برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی گفت: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب اقشار کم درآمد نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد در واقع رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود.

خبرگزاری میزان _ روح‌اله عباس‌پور درباره شروط جدید خودروسازان مبنی بر واریز بخشی از قیمت خودرو برای ثبت‌نام در طرح‌های قرعه‌کشی، گفت: این اقدام نادرست است، زیرا با این شرط افراد کم درآمد نمی‌توانند مشارکت کافی داشته باشند و صرفا افرادی که پس‌انداز دارند می‌توانند در طرح‌های قرعه‌کشی شرکت کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این افرادی که نقدینگی و توانایی مالی چندانی نداشتند، پس از اینکه در طرح‌های قرعه‌کشی برنده می‌شدند با فروش کالاهایی مانند طلا و... ، پول خرید خودرو را به حساب خودروسازان واریز می‌کردند اما در حال حاضر که ناچارند، بخشی از قیمت خودرو را پیش از انجام قرعه‌کشی در حساب وکالتی واریز کنند، نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند و فقط افرادی که پس انداز دارند، می تواند از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با شرط جدید خودروسازان، خودرو نصیب نیازمندان نمی‌شود و به دست دلالان می‌رسد در واقع رانت ناشی از قرعه‌کشی دوباره به جیب سوداگران می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: واریز بخشی از پول خرید خودرو به حساب بانک‌ها موجب می‌شود که خودروسازان بتوانند از برخی مزایای بانکی مانند تسهیلات استفاده کنند. در طرح‌های خودروسازان برای فروش خودرو ابتدا باید قرعه‌کشی انجام شود تا افراد متقاضی پس از برنده شدن با مدیریت پس اندازها، هزینه خودرو را بپردازند.

انتهای پیام/


برچسب ها: خودرو قرعه کشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *