واکنش وزیر ورزش به انتخاب سرمربی تیم ملی و اظهارات سرمربی پرسپولیس

18:20 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۱۴۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش همیشه حامی تمام ورزش کشور است و ما تلاش کردیم از رنگی شدن وزارت پرهیز کنیم.

خبرگزاری میزان - سیدحمید سجادی پس از پایان مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش‌های پهلوانی تشکر می‌کنم که مسابقات خوبی داشتند و برای این رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند. خیلی کشتی با کیفیتی هم در فینال برگزار شد. خوشبختانه پهلوان کشور انتخاب شد و به آقای میرزاپور تبریک می‌گویم.

*میرزاپور رسالت مهمی دارد و ان‌شاءالله موفق باشد و یک روز لقب پهلوان باشی را بگیرند. از همه عزیزان ومهمانان تشکر می‌کنم. کار سنگینی را فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای انجام داد و نزدیک به 700 میهمان داشتند.

*انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید؟ از تاج و نبی خواهش کردم با همکاری هیئت رئیسه و کسانی که قرار است تصمیم‌گیری کنند و احتمالاً نشست فنی و گزینه‌هایی روی میز دارند، زودتر به نتیجه برسند، چون ما هر چقدر زودتر تعیین و تکلیف کنیم می‌توانیم بهتر و زودتر کمک کنیم تا تکلیف کادرفنی تیم امید هم روشن شود. همه ما خیلی علاقه‌مندیم که پس از پیروزی انقلاب یک بار تیم امید به المپیک راه پیدا کند؛ این خوب نیست که فوتبال ما بعد از انقلاب به المپیک نرفته است. باید سعی کنیم اتفاقات خوبی بیفتد و امیدوارم زودتر تعیین و تکلیف شود.

*اظهارات گل‌محمدی که گفته بود از بالا نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود؟ نمی‌توانم فرمایش ایشان را قضاوت کنم، اما وزارت ورزش همیشه حامی تمام ورزش کشور است و ما تلاش کردیم از رنگی شدن وزارت پرهیز کنیم. هر کسی که مسئول وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی بوده، او را به شوخی به یک رنگ منتسب کردند.

*دولت سیزدهم مردمی و عدالت‌محور است و هر کسی می‌تواند نظرات خود را عنوان کند، اما ما تلاش می‌کنیم عدالت برقرار شود. صحبت‌های گل‌محمدی را نشنیدم، اما در وزارت ورزش سعی می‌کنیم ورزش کشور همه‌جانبه در توسعه باشد و آنچه در توان داریم، برای رونق ورزش کمک می‌کنیم. (تیم‌ها) برای ما فرقی نمی‌کند و سعی می‌کنیم شرایط برای همه یکسان باشد.

*بودجه ناامیدکننده نیست، اما در جلسات طولانی‌مدتی که در هیئت دولت برای بودجه داشتیم، پیشنهادهایی مطرح کردیم. دولت در حد بضاعت خود، برنامه‌ای تنظیم و بودجه‌ای پیشنهاد کرده که مراحل تلفیق باید طی شود. کمیسیون فرهنگی مجلس از ما دعوت کردند و توضیحاتی در مورد نیاز ورزش کشور منعکس کردیم.

*مسابقات آسیایی، پارا آسیایی، مراحل انتخابی المپیک و برنامه‌هایی را پیش رو داریم که فدراسیون‌ها در آن، خودشان را برای استانداردهای حضور در المپیک آماده می‌کنند. دو سال مهم پیش رو داریم که المپیک 2024 در سال دوم است و تمام دورخیز مناسب ما، در سال 1402 خواهد بود. یک اردوی ساده هزینه‌های خاصی چون رفت‌وآمد، تغذیه، اسکان و نیز دستمزدهای ورزشکاران را دارد که همه این‌ها در بُعد قهرمانی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *