رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«استاد» آغازگر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

12:46 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۸۹۳
نخستین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اکران و نشست نقد و بررسی دو فیلم «استاد» و «شماره 10» سپری شد.

به گزارش خبرنگار میزان، در اولین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم «استاد» به کارگردانی عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی و «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری در پردیس سینمایی ملت و با حضور اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران برگزار شد.

«استاد» یک فیلم اجتماعی بود که با برداشتی آزاد از نمایش‌نامه «اولئانا» دیوید ممت به موضوع سوء استفاده مردان در قدرت از زنان پرداخته بود. این فیلم همچنین مبحث تلاش تعداد قابل توجهی از جوانان برای مهاجرت را مورد توجه قرار داده بود؛ کسانی که علیرغم تلاش و تحصیلات عالیه اما آینده موفقی برای خود متصور نیستند. حسن معجونی و همسرش هدیه حسینی‌نژاد همراه با سجاد بابایی بازی خوب و قابل دفاعی از خود ارائه دادند.

فیلم «استاد» با اینکه در سانس اول نخستین روز جشنواره اکران شد اما با استقبال خوبی از طرف اهالی رسانه و منتقدان همراه شد و تا حد زیادی هم مورد قبول بود.

نشست رسانه ای این فیلم هم بدون حاشیه و تنش با حضور جمع زیادی از اهالی رسانه و منتقدان برگزار شد.

فیلم دوم و آخر روز اول جشنواره فیلم «شماره ۱۰» بود که ادای دینی به اسرای جنگ تحمیلی و رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت. هنرمندان مطرحی مثل حسام منظور، مجید صالحی و سیامک صفری از بازیگران اصلی این فیلم بودند که مجید صالحی به شکلی متفاوت نقش قهرمان این فیلم را ایفا کرده بود.  موسیقی فیلم از شاخصه‌های «شماره ۱۰» بود که به خوبی روی فیلم سوار شده و توانسته بود مخاطب را با خود همراه کند.

در پایان باید اشاره کرد که جشنواره شروعی بی حاشیه داشت و بیشتر اهالی رسانه به فیلم ها پرداختند تا حاشیه‌هایی که انتظار می رفت این جشنواره با آن روبه‌رو باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *