رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: فلسفه زندان، اصلاح و تربیت است/ لزوم احداث شهرک سلامت تبریز

18:07 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۲۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: نهادها و سازمان‌‎ها باید طرح‌های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند.

خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی در آیین اعطای ابلاغ شورای مشورتی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی، از خیّرین استان به ویژه خیّرین حوزه صنعت و معدن به جهت رونق تولید و اشتغال تشکر کرد و گفت: صنعتگران استان با فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان و تولید کالا، از وقوع جرایم ناشی از بیکاری و افزایش جمعیت کیفری پیشگیری می‌کنند؛ کمک خیّرین بزرگوار به ستاد دیه و زمینه سازی اشتغال زندانیان که از جمله دغدغه‌های دادگستری است، اجر و ثوابی مضاعف دارد.

وی با بیان این که فلسفه زندان، اصلاح و تربیت است، گفت: با وجود نیروی کارآمد متخصص در زندان‌ها، نیازمند فضای فیزیکی متناسب به ویژه در زندان تبریز در راستای اصلاح و تربیت مددجویان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی اشتغال 70 درصدی زندانیان استان را گامی بزرگ در راستای تأمین معیشت خانواده زندانی عنوان کرد و در خصوص ایجاد اشتغال بیشتر در زندان توسط صنعتگران و خیّرین استان اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به این که زندان جای مناسبی برای زندانیان جرایم غیرعمد نیست و موجب آسیب به خانواده این نوع زندانیان می‌شود ادامه داد: از همه عزیزانی که در برهه‌های مختلف برای جلب مشارکت عمومی به منظور آزادسازی زندانیان در قالب ستاد دیه استان همکاری می کنند، قدردانی می‌کنیم.

همچنین موسی خلیل الهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به ترافیک سنگین مرکز شهر تبریز به دلیل وجود کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌های پزشکی و مراجعه بیماران استانی و حتی خارج از استان، بر لزوم احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان مرکز شهر با هدف کاهش ترافیک تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وقوع جرم سرقت آثار منفی و نامطلوبی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند، بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری و تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت تأکید کرد: نهادها و سازمان‌‎ها باید طرح‌های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی آلودگی منابع آبی زیرزمینی و سطحی را موجب از بین رفتن کشاورزی و تهدید علیه بهداشت عمومی عنوان کرد و دستور داد کارگروهی متشکل از سازمان محیط زیست، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و راه آهن تشکیل شده و به موضوع آلودگی نفتی منابع آب زیرزمینی در یکی از مناطق تبریز به صورت فنّی رسیدگی و راهکار ارائه کند.

بیشتربخوانید

جلوگیری از تغییر کاربری ۱۱۵ هکتار از اراضی استان البرز به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال

انتهای پیام/


برچسب ها: تبریز شهرک سلامت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *