8 محکوم به قصاص با همت شوراهای‌ حل‌ اختلاف استان‌ یزد به زندگی بازگشتند

8:55 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۰۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف استان و جلب رضایت 26 نفر اولیای دم 8 محکوم با رهایی از قصاص نفس به زندگی بازگشتند.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، در تبیین اقدامات دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان یزد در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهارکرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است.

وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر عفو تاکید شده و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است به همین دلیل دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان یزد اهتمام جدی برای جلب رضایت و گذشت اولیای دم پرونده‌ها دارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، ادامه داد: بر این اساس در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان، 8 فقره از پرونده‌های قصاص نفس با جلب رضایت 26 نفراولیای دم این پرونده ها از اجرای قطعی حکم قصاص نفس جلوگیری شد.

دهشیری بیان کرد: در حال حاضر با تلاش اعضای شورا های حل اختلاف استان تهران مقدمات کار برای جلب رضایت اولیای دم تعداد دیگری پرونده و رهایی محکومان آن‌ها از قصاص نفس نیز فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ، با بیان اینکه اقدامات شوراهای حل اختلاف استان با هدایت همکاران و مدیران قضایی قابل تقدیر است، افزود: جا دارد از تمامی این عزیزان برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین مردم و همچنین از اولیای دم که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می‌شوند تقدیر و تشکر شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز مراقبت پس از خروج استان یزد: یزد زندانی بیکار ندارد/ پرداخت وام اشتغال به زندانیان پس از آزادی

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *