تشویق مردم به مشارکت در تولید برق

9:57 - 30 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۱۶۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل توانیر گفت: یکی از مهمترین اهداف اصلی ما تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در مقیاس کوچک و در محل مصرف است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، متولی‌زاده در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق گفت: طی ۴۰ سال گذشته رشد مصرف برق در ایران ۸ برابر رشد جمعیت کشور بوده و به عبارتی دیگر حجم فعالیت ما در صنعت برق نیز چندین برابر سایر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور بوده است.
 
متولی‌زاده افزود: در این مدت به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران نرخ تکلیفی فروش برق پایین‌تر از هزینه واقعی آن بوده و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادی فعالیت کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی صنعت برق اقتصاد برق است، اظهار کرد: راهبرد وزارت نیرو برای این موضوع مدیریت همراه با عرضه و تقاضا است و تعیین برق در تابستان سال ۹۸، به عنوان یک شاخص و فرصتی مناسب برای ارائه راهکار‌های حل این چالش‌ها محسوب می‌شود.
 
مدیر عامل توانیر درادامه اظهارکرد: اصلاح مدل مصرف باید به یک مطالبه و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود و شما می‌توانید هم در بعد فرهنگ سازی وهم در ارائه راه حل‌های فنی و اقتصادی صنعت برق را یاری دهید.
 
متولی‌زاده افزود: هدف ما اطلاع رسانی، آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکین است و بدون شک بهینه سازی مصرف به ویژه مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت‌های کنفرانس بعدی برق است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *