آغاز عرضه گوشت در 7 هزار فروشگاه با قیمت 155 هزار تومان

10:44 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۹۸۳
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تولید گوشت داخل را در 7 هزار فروشگاه تعاونی مصرف بدون محدودیت بین مردم توزیع می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود قیمت بازار به زیر 200 هزار تومان در هر کیلو کاهش یابد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: ارسلان قاسمی گفت: از روز گذشته گوشت تولید داخل را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در 7 هزار فروشگاه تعاونی مصرف کشور توزیع می‌کنیم، و پیش‌بینی می‌شود قیمت بازار طی مدت کوتاه به کمتر از کیلویی 200 هزار تومان برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: این گوشت‌ها تولید داخل است و در داخل کشور کشتار شده و به صورت منجمد کیلویی 142 تا 155 هزار تومان در فروشگاه‌های تعاونی مصرف کشور عرضه می‌شود.

به گفته این مسئول؛ این تفاوت قیمت بسته به اینکه گوشت گوسفندی یا گوساله و یا اینکه کدام بخش دام است، فرق می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه در شرایط جنگ هم تعاونی‌ها توانستند قیمت‌ها را در بازار متعادل کنند، گفت: این بار هم به کمک توزیع و بازار آمدیم تا با عرضه مویرگی در شبکه‌های تعاونی کشور قیمت را کاهش دهیم.

وی افزود: علاوه بر 7هزار فروشگاه تعاونی مصرف کشور، اتحادیه‌های فرهنگی، کارگری و ‌ اتحادیه های مختلف با معرفی اتاق تعاون ایران می‌توانند برای توزیع بین کارمندانشان گوشت دریافت کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران این را هم گفت که توزیع در فروشگاه‌ها به صورت نامحدود انجام می‌شود و البته اتاق تعاون برحسن اجرای کار نظارت می‌کند.

به گفته این مسئول هنوز ارزیابی دقیقی از اینکه روزانه چقدر در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود وجود ندارد، اما 400 تن نیاز گوشت تهران است که کاملا تامین می‌شود و البته در استان‌ها هم مشکل تامین وجود ندارد.

قاسمی افزود: در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی و اصفهان دام مازاد دام خریداری و کشتار شده و بین مردم توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: توزیع نامناسب گوشت مهم‌ترین عامل گرانی اخیر بوده که با توزیع در تعاونی‌های مصرف کشور این نقیصه بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: گوشت گوشت قرمز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *