پیشنهاد اردوغان برای پیوستن ایران به مذاکرات ترکیه و سوریه

9:15 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۷۸۲
رئیس جمهور ترکیه گفت که ایران می‌تواند در بالاترین سطح به مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان ترکیه، روسیه و سوریه بپیوندد.

خبرگزاری میزان - «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، گفت که ایران می‌تواند در بالاترین سطح به مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان ترکیه، روسیه و سوریه بپیوندد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «اردوغان» در نشستی در شهر «بیلجیک» ترکیه، گفت: ما می‌گوییم که اجازه دهید روسیه، ترکیه و سوریه به صورت سه‌گانه متحد شوند و اجازه دهید ایران نیز به این مذاکرات بپیوندد؛ بیایید مذاکرات خود را اینگونه انجام دهیم و صلح در منطقه برقرار شود.

در ماه دسامبر، نشست سه‌جانبه روسای دفاع و اطلاعات روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو به عنوان اولین دیدار وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته برگزار شد.

در آغاز ژانویه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و اردوغان در یک تماس تلفنی ارزیابی مثبت خود را از مذاکرات دسامبر ارائه کردند.

پوتین و همتای ترکیه‌ای خود در 16 ژانویه (26 دی) در مورد عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه از جمله در چارچوب ابتکار آنکارا برای آغاز رایزنی با حضور نمایندگان روسیه، ترکیه و سوریه گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام کرملین، در این گفت‌وگو اهمیت عملی کار مشترک روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب روند آستانه برای پیشبرد حل و فصل سوریه مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران اردوغان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *