زمین لرزه شهرستان خوی آسیبی به زندان و مددجویان این شهرستان نرساند/اعزام شبانه 68 زندانی واجد الشرایط به مرخصی جهت کمک به خانواده‌های خود

17:18 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۳۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در جریان وقوع زلزله نسبتا شدید شهرستان خوی و تخریب اماکن و خسارات جدی به اموال و منازل مردم این منطقه، مدیرکل و مسئولین زندان‌های استان آذربایجان غربی نیز از همان ساعات اولیه با حضور در داخل زندان این شهر درصدد ایجاد آرامش مددجویان برآمدند.

خبرگزاری میزان - در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری شهرستان خوی که خسارات جدی به اموال و منازل شهروندان منطقه وارد شده است از همان ساعات اولیه این حادثه طبیعی مدیرکل و مسئولان زندان‌های استان آذربایجان غربی در زندان این شهر حاضر شدند.

در این حادثه که خسارت جدی بر اماکن و منازل مردم شهرستان خوی و روستاهای اطراف وارد شده است و در اولین روز وقوع بر اساس اخبار منتشر شده از سوی ستاد بحران استان آذربایجان غربی سه نفر از هموطنان کشته و 660 نفر مصدوم شده بودند هیچ خسارت جدی و یا مصدومیت در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان خوی وجود نداشت و زندانیان در عین آرامش به سر می‌برد.

همچنین علیرغم قطعی شبکه ارتباطی تلفن عمومی، از طریق تلفن همراه مسئولان و خطوط ثابت اداری، زندانیان با خانواده‌های خود تماس گرفته و جویای حال وابستگان خود بودند.

در این راستا از همان دقایق اولیه ریاست سازمان زندان‌ها به صورت تلفنی گزارشات امنیت زندان و سلامت مددجویان، کارکنان را از مدیرکل زندان‌های استان دریافت می‌کرد و بر اساس هماهنگی با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در همان ساعت اولیه 68 زندانی واجد الشرایط به مرخصی جهت کمک رسانی به خانواده و رفع نگرانی شبانه اعزام شدند .

مراقبت‌های حفاظتی، تامین مایحتاج اولیه، رسیدگی به درخواست مددجویان و نظارت بر امورات رفاهی و امکان تماس با خانواده‌ها همچنان با نظارت مدیرکل زندان‌ها توسط مسئولان در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی خوی انجام می‌گیرد.

اماکن و ابنیه زندان و اردوگاه کار درمانی زندانیان خوی خسارت نداشته و فقط در بخش‌های اداری و محل اتاق کارکنان در خارج از پوسته میانی زندان ترک‌ها و ریزش دیوار و نمای ساختمان مشهود است .

فتحی مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی از همان ساعت اولیه به همراه اکیپ‌های از مسئولان ستادی، مراقبان و پرسنل یگان حفاظت زندان ارومیه، سلماس و ماکو در داخل بندهای زندان خوی حضور داشتند و ضمن رسیدگی به درخواست‌ها آن‌ها و دلجویی از مددجویان تا سحرگاه 9 بهمن با حالت آماده باش هوشیارانه از زندان مراقبت و نسبت به حقوق زندانیان رسیدگی کردند.

زندان خوی با تمهیدات ایجاد شده بدون مشکل قطعی برق، گاز و آب با حداکثر نیروی آماده باش زندان‌های استان در بخش‌های مراقبتی و درمانی با آرامش کامل زندانیان در امنیت قرار دارد.

بیشتربخوانید

شناسایی هویت یکی از فوتی‌های زمین لرزه شهرستان خوی توسط سازمان پزشکی قانونی کشور/ اسامی ۲ قربانی دیگر اعلام خواهد شد

انتهای پیام/


برچسب ها: زلزله زندان خوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *