برآورد میزان خسارت‌های زلزله خوی هم‌زمان با امدادرسانی در حال انجام است

11:35 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۶۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انجام برآورد میزان خسارت‌های زلزله خوی همزمان با امدادرسانی توسط نیروهای مستقر در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری میزان _ اکبر نیکزاد در خصوص اقدامات انجام شده برای امدادرسانی و بررسی میزان خسارت‌های وارده به مناطق زلزله‌زده خوی در پی وقوع زلزله با بزرگی ۵.۹ شب گذشته، گفت: پس از وقوع زلزله به همراه وزیر کشور، رئیس هلال‌احمر و رئیس حوادث غیرمترقبه و تعدادی نیروی امدادرسان هلال احمر و تعدادی از مسئولان دیگر و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در منطقه حضور به هم رساندیم و جلسه ستاد حوادث با حضور استاندار و نمایندگان آن‌ها انجام شده است. در این خصوص موضوع امداد و نجات، موضوع تامین وسایل گرمایشی، موضوع بسته‌های تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس دستور معاون اول همه مسئولان مربوطه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان پای کار هستند، اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت‌ها و تشکیل پرونده برای ساکنان زلزله‌زده در منطقه مستقر است. هم‌اکنون همکاران بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده بازسازی و برآورد خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با اولویت واحدهای مسکونی روستایی ورود پیدا کردند و تشکیل و تکمیل پرونده در حال انجام است تا به فوریت عملیات بازسازی این واحدها آغاز شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همکاران بنیاد مسکن در منطقه هستند و نیروهای بنیاد مسکن از استان‌های همجوار برای امدادرسانی در منطقه حاضر هستند همزمان عملیات امدادرسانی و برآورد میزان خسارت‌ها در حال انجام است. به محض تکمیل و جمع‌بندی میزان خسارت‌ها، آمارها به ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت کشور ارایه می‌شود تا موضوع تسهیلات و بلاعوض برای دولت ارسال و با تصویب و تخصیص بودجه برای بازسازی، کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده انجام شود.  

انتهای پیام/


برچسب ها: زلزله زلزله خوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *