ساخت ۱۸ شهرک جدید در ۹ استان

9:05 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۴۲۰
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در دهه مبارک فجر مراحل اخذ پروانه تاسیس ۱۸ شهرک جدید دولتی در استانهای البرز، فارس، مازندران، یزد، همدان، کرمان، گیلان، کردستان و اردبیل توسط شورای عالی معماری و شهرسازی به سرانجام می‌رسد.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: علیرضا جعفری اظهار کرد: در روزهای آینده گام سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد ۱۰۰ هزار واحد را با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی افزود: تعداد ۲۰۰ هزار واحدی که تا کنون به مرحله اجرا رسیده در بخش آماده سازی زمین به طور متوسط دارای پیشرفت ۶۵ درصد است. در حوزه ساخت مسکن هم بالغ بر ۱۵ درصد به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی دارد و در مواردی مثل پروژه ۱۴۰۰ واحدی پرند که خردادماه امسال و در گام اول آغاز شده به بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اقدام دیگر که امیدواریم در دهه فجر به سرانجام برسد اخذ پروانه ۱۸ شهرک دولتی است که تلاش داریم آن را به ۲۰ مورد برسانیم. این ۱۸ شهرک مراحل مصوبات شورای عالی شهرسازی را می گذراند و تهیه طرحهای تفصیلی آن در حال انجام است. یک برنامه مفصل در رابطه با عملیات اجرایی شهرک‌سازی دولتی داریم که پس از دریافت پروانه تاسیس در دهه فجر، عملیات کلنگ‌زنی آنها تا فروردین و اردیبهشت انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه شهرکهای جدید در اراضی دولتی جانمایی شده است گفت: این شهرکها برای ایجاد ظرفیتهای جدید سکونتگاهی در استانها جانمایی شده که واحدهای آن به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می یابد.

به گفته وی، ۱۸ شهرک جدید در استانهای البرز، فارس، مازندران، یزد، همدان، کرمان، گیلان، کردستان و اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: مسکن بازار مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *