معلولیت 4.5 میلیون یمنی بر اثر حملات عربستان

9:13 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۳۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تاثیر بمباران‌های ائتلاف سعودی تبعات جبران ناپذیر بسیاری را برای مردم یمن به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان – حدود هشت سال از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می‌گذرد و بمباران زیرساخت‌های یمن در این مدت خسارات جبران ناپذیری را برای شهروندان یمنی بر جای گذاشته است.

به گزارش «یمن اکسترا»، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) اعلام کرد که دستکم 4.5 میلیون نفر در یمن از نوعی معلولیت رنج می‌برند.

بر اساس این بیانیه، برآورد می‌شود که حدود 15 درصد از جمعیت یمن، یا تقریبا 4.5 میلیون نفر، با معلولیت زندگی می‌کنند.

در حالی که آمار قابل اعتمادی از تعداد افراد نیازمند به خدمات توانبخشی در یمن وجود ندارد، برآورد می‌شود که حداقل 4.5 میلیون نفر به نوعی از معلولیت مبتلا هستند؛ حداقل 460 هزار و 500 مورد نیاز به دستگاه حرکتی دارند، در حالی که بیش از 153 هزار نفر نیز نیاز به نوعی عمل جراحی برای رفع مشکل خود دارند.

با این حال، در کشوری که سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن به دلیل بمباران‌های پی در پی ائتلاف سعودی در چند سال گذشته از بین رفته است، خدمات بسیار اندک هستند.

 فقدان امکانات بهداشتی همچنین به این معنی است که در حال حاضر کمبود متخصصان واجد شرایط برای حمایت از تعداد افراد دارای معلولیت جسمی وجود دارد.

علاوه بر این، رسانه‌ها اعلام کرده‌اند تعداد افراد دارای معلولیت ناشی از جنگ در یمن «از جمعیت هر یک از کشورهای همسایه خلیج فارس بیشتر است.»

چندین سازمان بین‎المللی در یمن نیز اذعان کرده‌اند که تعداد قربانیان ناشی از جنگ و محاصره‌ای که یمن در معرض آن قرار گرفته، بسیار بیشتر از آمار و ارقام ارائه شده در گزارش‎‌های رسمی است.

علاوه بر این یمن در نتیجه بمباران‌های 8 ساله ائتلاف سعودی به مکانی غیرقابل تحمل برای کودکان تبدیل شده است.

در این سال ها ده‌ها هزار غیرنظامی کشته و زخمی شدند و جنگ باعث مهاجرت و آواره شدن هزاران خانواده شد.

در جنگی که ائتلاف سعودی علیه یمن به راه انداخته است، کودکان همچنان کشته، مجروح و یا معلول می‌شوند.

بر اساس بررسی اجمالی نیازهای بشردوستانه (HNO) در سال 2022، در مجموع حدود 23.4 میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز داشتند که 12.9 میلیون نفر از آنها در نیاز شدید برآورد شده‌اند.

 چشم‌اندازی برای بهبود این وضعیت در آینده نزدیک وجود ندارد و 19 میلیون نفر در ناامنی غذایی هستند؛ 17.8 میلیون نفر به آب آشامیدنی سالم و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، حدود 22 میلیون نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *