رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت و تهدید به خشونت کودکان مهاجر در اقامتگاه‌های انگلیس

9:01 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۳۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افشاگری درباره وضعیت کودکان مهاجر در انگلیس از عمق یک فاجعه کتمان شده توسط دولت این کشور خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان – افشاگری جدید درباره کودکان مهاجر بدون سرپرست در انگلیس نشان می‌دهد که آن‌ها در اقامتگاه‌های مهاجرتی تحت کنترل وزارت کشور انگلیس با آزار و اذیت نژادپرستانه، تهدید به خشونت و بازداشت غیرقانونی مواجه هستند.

به گزارش «گاردین»، بک افشاگر اعلام کرد که کودکان مهاجر بی سرپرست مستقر در اقامتگاه‌های مهاجرتی انگلیس موارد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفتند.

این منبع گفت: وخامت شرایط در اقامتگاه‌های مهاجرتی کودکان مهاجر سبب شد تا شماری از این کودکان که بدون والدین خود وارد انگلیس شدند، به خیابا‌ن‌ها رانده و برخی از آن‌ها توسط باندهای جنایتکار ربوده شدند.

این افشاگری متعاقب انتشار خبر ناپدید شدن 200 کودک مستقر در اقامتگاه‌های مهاجرتی تحت کنترل وزارت کشور، درخواست‌ها برای بسته شدن این مراکز و انجام تحقیقات را برانگیخت.

افشاگری جدید نشان می‌دهد که برخی از کودکان مهاجر در اقامتگاه‌های مهاجرتی تحت کنترل وزارت کشور انگلیس، تهدید به اخراج و بازداشت غیرقانونی شدند.

تهدید خشونت آمیز علیه کودکان مهاجر در مراکز فوق، بخشی از این افشاگری است که فشار فزاینده ای بر کابینه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس برای مداخله در موضوع کودکان مهاجر بی سرپرست وارد می‌کند.

افشاگر مذکور با اشاره به بی توجهی مقام‌های وزارت کشور به نگرانی‌هایش در این رابطه گفت: شنیدم که کارکنان تهدید می‌کردند که کودکان را از پنجره بیرون می‌اندازند و درباره گم شدن آن‌ها شوخی می‌کردند؛ آن‌ها کودکان را با لحن و الفاظ نژادپرستانه تهدید و تحقیر می‌کردند؛ حتی یکی از کارکنان یک کودک مهاجر بی سرپرست را «تروریست لعنتی» خطاب کرد؛ هنگامی که موارد رفتار نامناسب کارکنان گزارش شد، هیچ اقدام آشکاری از سوی اقامتگاه مذکور انجام نشد.

همزمان، پلیس ساسکس در حال بررسی یک پرونده بالقوه قاچاق کودکان مهاجر بی سرپرست مستقر در یکی از اقامتگاه‌های تحت کنترل وزارت کشور است.

در حالی که وزارت کشور انگلیس مدعی است که هیچ مدرکی دال بر ربوده شدن کودکان ندارد، منبع افشاگر تاکید کرد: اکثر کودکان در اقامتگاه‌ها در معرض خطر بالای استثمار قرار دارند و اکثریت آن‌ها به قاچاقچیانی که عبور قایق کوچکشان از فرانسه را ترتیب داده اند، در تماس هستند؛ بسیاری از هنوز به قاچاقچیان بدهکار هستند و باید این پول را در اسرع وقت پرداخت کنند.

وی همچنین گفت: غذایی که به کودکان مهاجر بی سرپرست در اقامتگاه‌های مذکور داده می‌شود، به حدی بد است که می‌تواند دلیل خروج آن‌ها از این مراکز باشد؛ غذاهای تاریخ گذشته بخش بزرگی از تغذیه آنان را تشکیل می‌دهند؛ در عین حال برنامه تامین امنیت کودکان مهاجر در این مراکز نیز به نوعی شکنجه محسوب می‌شود.

این افشاگر همچنین گفت: مقام‌های اقامتگاه‌ها به صورت خودسرانه اقدام به بازداشت و حبس برخی از کودکان مهاجر می‌کنند.

هفته گذشته، بیش از 100 موسسه خیریه از سوناک خواستند تا از قرار دادن کودکان مهاجر آسیب پذیر در اقامتگاه‌های تحت کنترل وزارت کشور که هیچ مبنای قانونی ندارد، جلوگیری کند.

تاکنون، در مجموع 76 کودک پناهجو از اقامتگاه برایتون و 70 نفر دیگر از اقامتگاه های کنت مفقود شده اند.

مدیر اجرایی سازمان حقوق کودکان  Ecpat UK، گفت: افشاگری‌های افشاگر جدید به شکست رسواگرانه حمایت از کودکان اشاره دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *