شمار کشته‌شدگان سرما در افغانستان به 166 نفر رسید

17:36 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۱۴۲
دست‌کم 166 نفر بر اثر موج سرمای شدیدی که این کشور را فراگرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - یک مقام افغانستان، اعلام کرد که دست‌کم 166 نفر بر اثر موج سرمای شدیدی که این کشور را فراگرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «دیلی استار»، افغانستان از 10 ژانویه (20 دی) به دلیل دمای منفی 33 درجه سانتیگراد همراه با بارش گسترده برف، بادهای شدید و قطعی منظم برق در حال تجربه یخبندان است.

آژانس‌های امدادی قبل از بروز سرما هشدار داده بودند که بیش از نیمی از جمعیت 38 میلیونی افغانستان با گرسنگی روبرو هستند، در حالی که نزدیک به چهار میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند.

وزارت مدیریت بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد که بر اساس داده‌های ۲۴ استان از ۳۴ استان این کشور، تعداد قربانیان طی هفته گذشته ۸۸ نفر افزایش یافته و اکنون به ۱۶۶ نفر رسیده است.

«عبدالرحمن زاهد»، یکی از مقامات این وزارتخانه، گفت که مرگ و میرها ناشی از سیل، آتش‌سوزی و نشت بخاری‌های گازی است که خانواده‌های افغانستانی برای گرم کردن خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

حدود 100 خانه ویران یا آسیب دیدند و نزدیک به 80 هزار دام که یک کالای حیاتی برای فقرای افغانستان بود نیز در سرما تلف شدند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در این هفته 17 نفر در یک روستا در شمال شرق ولایت بدخشان به دلیل شیوع عفونت حاد تنفسی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/


برچسب ها: افغانستان سرما

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *