رونمایی از خودرو جدید سایپا در دهه فجر

12:34 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۵۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل سایپا با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ محمدعلی تیموری با بیان اینکه بازار کشور روسیه برای ما بسیار مهم است، گفت: یکی از اشتراکات خودروسازی 2 کشور، تولید خودروی ال90 است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

مدیرعامل سایپا اعلام کرد: امروز زنجیره تامین قطعه‌سازی که زمانی در پروژه ال90 فعال بود، قراردادش با پروژه پی90 نهایی شده است.

وی افزود: مشکل تولید ال90 در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو4 داشت و امروز به یورو5 ارتقا یافته است که می‌تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن‌ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.

تیموری با اشاره به تولید 50 دستگاه پی 90، از رونمایی نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطر نشان کرد: تا پایان سال 100 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه 100 دستگاه خواهیم رساند.

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس 200 سایپا تولید می‌شود و در خرداد، تیر و شهریور 1402 به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته‌اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه‌ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری در نشست «رفع موانع و بررسی راه‌های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس 200 می‌شود، پی 90 خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای 85 گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خودرو سایپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *