ادامه اعتصاب‌ها در نقاط مختلف اروپا/ لغو بیش از 100 پرواز در آلمان

10:15 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۲۳۹
ده‌ها پرواز در یکی از فرودگاه‌های آلمان به دلیل اعتصاب کادر این فرودگاه لغو شد.

خبرگزاری میزان - ده‌ها پرواز در فرودگاه «دوسلدورف» آلمان به دلیل اعتصاب جدید کادر بخش زمینی این فرودگاه لغو شد.

به گزارش «آناتولی»، هزاران مسافر در پی این اعتصاب که به لغو بیش از 100 پرواز و اختلالات بیشتر در پروازها منجر شد، تحت تاثیر قرار گرفتند.

حدود 700 کارمند در معرض خطر از دست دادن شغل خود در فرودگاه هستند، چرا که وزارت حمل و نقل آلمان قرارداد خود را با شرکت هواپیمایی Aviapartner در ماه آوریل پایان خواهد داد.

در بخش دیگر اروپا، نیم میلیون نفر ممکن است طی چند روز آینده به یکی از بزرگترین اعتصابات انگلیس در دهه‌های اخیر بپیوندند.

در همین حال دولت انگلیس به دنبال اجرای قوانین جدیدی است که می‌تواند به معنای اخراج کارگران بخش‌های ضروری باشد که در اعتصابات شرکت می‌کنند.

انگلیس در ماه‌های اخیر تحت تأثیر امواج اعتصاباتی قرار گرفته که خدمات عمومی از جمله بهداشت و حمل و نقل را با مشکل مواجه کرده است.

اعتصاب سراسری بعدی برای اعتراض به دستمزدها، که برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده، در حالی برگزار خواهد شد که میلیون‌ها نفر در انگلیس بار عمده بحران هزینه زندگی و تورم را تحمل می‌کنند.

کارکنان بخش‌های مختلف از جمله معلمان، کارکنان دانشگاه، راهبران قطار، پرسنل نیروی مرزی و سایر کارکنان خدماتی قصد دارند در اول فوریه (12 بهمن) اعتصاب کنند.

در فنلاند هم یک اتحادیه کلیدی از کارگران صنعتی اعلام کرد که پیشنهاد حل و فصل اختلافات دستمزدی خود با کارفرمایان را رد کرده و برنامه‌هایی را برای اعتصاب چندین اتحادیه در ماه فوریه در نظر دارد.

تورم بالا و چشم انداز نامطمئن اقتصادی دور جاری مذاکرات بین اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های کارفرمایی در فنلاند را متوقف کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا اعتصاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *